На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу

На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу

У Сєвєродонецьку завершили встановлення обладнання потужного асфальтобетонного заводу. Установка відповідає європейській якості з виробництва асфальтобетону. Асфальтний завод компанії MARINI (Італія, корпорація Fayat Group), встановлений на Луганщині, має продуктивність 240 тонн на годину (температура готового асфальту 160 градусів).
Зараз відбувся монтаж заводу, йдуть пусконалагоджувальні роботи, попереду проведення екологічної експертизи під час реального виробництва. Вихід на заплановану потужність – квітень-травень 2019 року. Про це розповів керівник проекту Олександр Семенченко.

Начальник відділу якості та технічного контролю і нових технологій Служби автомобільних доріг у Луганській області Віктор Циганський поділився своїми думками стосовно нового асфальтового заводу: «Я можу позитивно оцінити асфальтний завод. Італійська фірма, завод якої встановлено у Сєвєродонецьку, є одним зі світових лідерів у дорожній галузі. Підприємство взяло на себе обов’язок встановити обладнання, навчити персонал та вийти на заплановану потужність через 2 місяці. На заводі є можливість виготовлення різних типів асфальтобетонної суміші. Перш за все, нас цікавлять щебенево-мастикові асфальтобетони підвищеної міцності (ЩМА)».

За словами Віктора Циганського, щебенево-мастикові асфальтобетони (ЩМА) призначені для влаштування асфальтобетонних покриттів автомагістралей найвищої категорії. Вони широко використовуються в Європі та останнім часом в Україні. ЩМА здатні забезпечувати високу колієстійкість, водостійкість асфальтобетонних покриттів та їх зчіплюваність з колесами автомобілів.

«Використання ЩМА в Європі дуже поширено та дає гарантії на новозбудовані дороги щонайменше на 25 років. Варто зазначити, що на Луганщині катастрофічно не вистачає, а просто кажучи, немає асфальтобетонних заводів (АБЗ), які виготовляють щебенево-мастикові асфальтобетони. Деякі потужності є, але вони знаходяться в окупованій зоні», - підкреслив Віктор Циганський.

Наш співрозмовник впевнений, що готова продукція буде мати попит на ринку дорожніх робіт. Але окрім високої якості ЩМА потрібно стійко дотримуватися технологічних процесів і нормативів при проведенні робіт, використовувати потужну спеціалізовану техніку.

Олександр Семенченко, у свою чергу, зазначив, що за робочу зміну завод може виробляти від 2 до 3 тисяч тонн готового асфальтобетону. Процес виробництва повністю автоматизованій, а безпосередньо у виготовлені готової продукції залучені дві особи: оператор завантажування та оператор установки.

«Одна людина працює на завантаженні матеріалів, інша людина обирає сорт асфальту та відповідальна за відвантаження готової продукції. Жодні інші втручання людини у процес виготовлення готового асфальту не передбачені. Комп'ютеризація та автоматизація забезпечують високу якість продукції, відповість всім нормам та стандартам технологічного виробництва. Втім, додатково, на сервісному обслуговувані, залучені 15 осіб, і ми плануємо збільшення до 40 працівників. Насамперед, це енергетики, зварювальники, механіки», - відзначив Олександр Семенченко (ТОВ «Український шлях», Київ).

За словами нашого співрозмовника, шлях від наміру до втілення проекту у життя зайняв один рік. Вперше представники ТОВ «Український шлях» звилися на Луганщині рік тому, у березні 2018 року. Монтаж всіх конструкцій зайняв два тижні, його виконували іноземні спеціалісти. Вони ж будуть брати учать у пусконалагоджувальних роботах та вводу в експлуатацію. Надалі, на заводі будуть працювати виключно українські спеціалісти.

Головні проблеми, з якими зіштовхнулися приватні інвестори – залізничні під’їзди та енергопостачання. Інвестори шукали місце, з відповідними технічним умовам заводу, залізничними коліями, потрібно було також стабільне, безперебійне електрозабезпечення. Врешті-решт всі проблеми владнали: знайшли та відремонтували залізничну колію, взяли в оренду у Сєвєродонецької міської влади захаращену земельну ділянку, на якій облаштовують вантажну промислову площадку. Сам завод розмістився у промисловій зоні, поруч зі старим неробочим АБЗ.

«Цей проект – асфальтний завод MARINI, як і всі проекти ТОВ «Український шлях» - соціально-відповідальний. Мова йде про те, що ми вивчили розу вітрів, вибрали найкраще місце влаштування заводу, щоб повністю виключити екологічні наслідки. Асфальтний завод відповідає всім сертифікатам та європейським нормам по викидах, по гуркоту тощо. Більш того, ми плануємо розробити проект переходу з дизеля та газ, що також підвищить екологічну безпеку», - зазначає Олександр Семенченко.

За його словами, асфальтобетонний завод від компанії MARINI (Італія) повністю відповідає найвищим європейським стандартам, які існують в дорожній галузі. Це стосується як самого виробництва, так і високоякісної готової продукції. Вартість самого заводу складає 2 млн євро, приблизна таж сума піде на складський запас з матеріалів для початку повноцінного виробництва та вихід на заплановану потужність.

За словами керівника проекту Олександра Семенченка, на підприємстві встановлено сучасну систему фільтрів, яка зможе забезпечити мінімальні викиди в атмосферу, на рівні європейських екологічних стандартів. А вартість фільтрів складає майже половину від вартості самого заводу. В найближчий час сам завод, як підприємство, буде платити податки за місцем, в Сєвєродонецьку.

Олександр Семенченко зауважив, що перед тим, як будувати завод, інвестори вивчили попит на готову продукцію. «Були пропозиції з Миколаївської, Київської та Вінницької областей. Отже, після запуску заводу на повну потужність, ми не будемо створювати конкуренції. Сьогодні на Луганщині потужність всіх наявних асфальтобетонних заводів не перевищує одну тисячу тонн за зміну, а при масштабному ремонті доріг потреби області значно (в рази) вищі» - підкреслив Олександр Семенченко.

Не секрет, що сьогодні в Сєвєродонецьку важко знайти роботу: не працює хімічне підприємство «Азот», стоять інші підприємства. Саме тому молодий сєвєродчанин Олександр Грищенко радіє з того, що знайшов роботу на новому асфальтному заводі. Він буде працювати апаратником нагріву та розливу бітуму. Найближчими днями він буде проходити навчання.
«Перед тим як влаштуватися на завод я прочитав все про італійську фірму в Інтернеті, вивчив всі технічні параметри. Це цікава робота та гідна зарплата, я пишаюся тим, що буду працювати на асфальтному заводі MARINI» - розповів Олександр Грищенко.

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Луганській області

На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу
На Луганщині завершили будівництво потужного асфальтового заводу