Обзор новостей налоговой инспекции

Особливості заповнення податкової накладноїз ПДВ

Форма податкової накладної затверджена наказомМіністерством доходів і зборів України від 14.01.201410, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 січня 2014 р. за N185/24962 «Про затвердження Форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» (далі - Порядок №10).

Згідно із п.3 Порядку № 10 заповнення податкової накладної, податкова накладна виписується у день виникнення податкових зобов’язань продавця. Дата виписки податкової накладної заповнюється цифрами у такій послідовності: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри). При цьому крапки, коми та інші розділові знаки в даті виписки податкової накладної не проставляються.

Порядок №10має чіткі вимоги щодо заповнення дати виписки податкової накладної, то інші дати, які вказуються в податковій накладній, додатку 1 до податкової накладної, розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, слід заповнювати в аналогічному порядку без розділових знаків.

При цьому, наявність чи відсутність крапок, ком або інших розділових знаків в графі 2 «Дата виникнення податкового зобов’язання» податкової накладної не є підставою для визначення порушень в написанні дати такої податкової накладної.

Згідно з пп.«в» та пп.«д» п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VIіз змінами та доповненнями у податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов’язкові реквізити, зокрема, повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг та повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг.

Враховуючи зазначене, в полях «Найменування продавця» та «Найменування покупця» податкової накладної зазначається назва юридичної особи, яка відповідає назві, зазначеній в статутних документах такої особи.

У разі якщо обов’язкові реквізити податкової накладної, які стосуються повної або скороченої назви продавця та покупця, відповідають назві, зазначеній в статутних документах таких осіб, але розмір літер такої назви не співпадає, така податкова накладна визнається дійсною.

 

Щодо приймання та видачі бланків ліцензій для торгівлі підакцизними товарами

В.о. начальника ДПІ у м. Сєвєродонецьку Ольга Височина повідомляє що у межах надання адміністративних послуг у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами щодо приймання документів та видачі оформлених бланків ліцензій протягом Iпівріччя 2014 року для видачі ліцензій та дублікатів ліцензій було  прийнято 53 пакета документів, для переоформлення та внесення інформації про сплату чергового щоквартального платежу було прийнято та видано  162 ліцензії. Нових ліцензій було  зареєстровано та видано 130 шт.

 

Розміщення інформації про склад майна, яке знаходиться в податковій заставі та підлягає продажу на аукціонах.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-IV зі змінами та доповненнями  контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

 Пунктом 95.7 ст. 95 ПКУ визначено, що продаж майна платника податків здійснюється на публічних торгах або через торгівельні організації.

 Продаж майна платника податків на публічних торгах здійснюється у такому порядку:
     майно, яке може бути згруповано та стандартизовано, підлягає продажу за кошти виключно на біржових торгах, які проводяться біржами, що створені відповідно до закону і визначені контролюючим органом на конкурсних засадах;

цінні папери - на фондових біржах у порядку, встановленому Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок»;

 інше майно, об’єкти рухомого чи нерухомого майна, а також цілісні майнові комплекси підприємств підлягають продажу за кошти виключно на цільових аукціонах, які організовуються за поданням відповідного контролюючого органу на зазначених біржах.

Згідно з п. 95.13 ст. 95 ПКУ під час продажу майна на товарних біржах контролюючий орган укладає відповідний договір з брокером (брокерською конторою), яка вчиняє дії з продажу такого майна за дорученням контролюючого органу на умовах найкращої цінової пропозиції.

 Інформація про склад майна платників податків, призначеного для продажу, оприлюднюється відповідною біржею (п. 95.16 ст. 95 ПКУ).

 Інформація про час та умови проведення прилюдних торгів майном платників податків оприлюднюється відповідною біржею (п. 95.17 ст. 95 ПКУ).

 Інформація, зазначена у п. 95.17 ст. 95 ПКУ, та порядок її оприлюднення визначаються Кабінетом Міністрів України (п. 95.17 ст. 95 ПКУ).

 Зокрема, п. 14 Порядку зміни початкової ціни продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, в рахунок погашення його податкового боргу та оприлюднення інформації про час та умови проведення відповідних торгів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1244, продаж майна на аукціоні здійснюється не раніше ніж через 15 днів після оприлюднення оголошення про проведення аукціону.

Організатор аукціону оприлюднює оголошення в засобах масової інформації та на власній веб-сторінці не пізніше ніж за 15 днів до його проведення.

Також, інформація щодо укладених договорів-доручень на реалізацію майна підприємств-боржників з уповноваженими організаціями та склад такого майна розміщується у рубриці «Переліки» на головній сторінці офіційного веб-порталу Міністерства доходів і зборів.

 

Цьогоріч Сєвєродонецькі підприємці сплатили майже 5,1 млн. грн. єдиного податку 

По словам в.о. начальника ДПІ у м.Сєвєродонецьку О.Височиной за січень-червень поточного року платниками єдиного податку - фізичними особами до місцевого бюджету сплачено майже 5,1 млн. грн. єдиного податку. Ця сума на 58,1 тис. грн., або на 1,2% перевищує надходження відповідного періоду минулого року. Приріст надходжень відбувся за рахунок збільшення сплати податку фізичними особами - підприємцями, які здійснюють діяльність, застосовуючи III групу.

Також О.Височина нагадала, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Водночас платники єдиного податку зазначених груп можуть сплатити єдиний податок авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

 

Запити на публічну інформацію

Запитувачі звертаються з проханням надати копії документів, роз’яснення податкового законодавства, інформацію щодо діяльност Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області.

Фахівцями Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області на всі запити в межах компетенції були надані відповіді поштою.
Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» кожний громадянин має право одержати інформацію, що перебуває у володінні органів Міністерства доходів і зборів України, подавши індивідуальний або колективний запит.

Запит на публічну інформацію може подаватися в усній, письмовій або іншій формі на вибір запитувача, направлятися поштою, факсом, телефоном, електронною поштою.

Відповідь на запит надається органом влади не пізніше п'яти робочих днів від дня отримання запиту. У випадках, коли для підготовки інформації необхідно більше часу, строк розгляду запиту може бути продовжений до 20 робочих днів. Інформація на запит надається безкоштовно.

 

ФОП на спрощеній системі оподаткування - пенсіонери не сплачують єдиний внесок

Фізичні особи - підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують згідно із законом пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно зі ст. 1 Закону України від 09.07.2003 р. № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі — Закон № 1058) пенсіонер — це особа, яка отримує пенсію, довічну пенсію, або члени її сім'ї, які отримують пенсію в разі смерті цієї особи у випадках, передбачених цим Законом.

Законом № 1058 передбачено такі види пенсійних виплат, як пенсія за віком, пенсія у зв’язку з втратою годувальника та пенсія по інвалідності внаслідок загального захворювання (у тому числі каліцтва, не пов’язаного з роботою, інвалідності з дитинства).

Нагадуємо платникам єдиного внеску - роботодавцям (підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, та фізичні особи-підприємці, які використовують працю найманих працівників), що 20 червня – останній день сплати єдиного внеску за травень 2014 року.

Платники єдиного внеску, їх права та обов’язки визначено розділом ІІ Закону україни від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Какие налоги и сборы не платят предприниматели - единщики?

Согласно п.297.1 ст.297 Налогового кодекса Украины от 02 декабря 2010 года № 2755-VI с изменениями и дополнениями (далее - НКУ) физические лица - предприниматели - плательщики единого налога освобождаются от обязанности начисления, уплаты и представления налоговой отчетности по налогам и сборам:

  1. Налога на доходы физических лиц в части доходов (объекта налогообложения), полученные в результате хозяйственной деятельности физического лица и обложены налогом согласно гл.1 «Упрощенная система налогообложения, учета и отчетности» НКУ.
  2. Налога на добавленную стоимость по операциям по поставке товаров, работ и услуг, место поставки которых находится на таможенной территории Украины, кроме налога на добавленную стоимость, уплачиваемого в частности, физическими лицами, которые избрали ставку единого налога, определенную пп.1 п.293.3 или пп.1 пп.293.3.2 п.293.3 ст.293 НКУ.
  3. Земельного налога, кроме земельного налога за земельные участки, не используемые ими для осуществления хозяйственной деятельности.
  4. Сбора за осуществление некоторых видов предпринимательской деятельности.
  5. Сбора на развитие виноградарства, садоводства и хмелеводства.

Согласно п.297.2 ст.297 НКУ начисление, уплата и представление отчетности по налогам и сборам иных, чем указанные в п.297.1 ст.297 НКУ осуществляются плательщиками единого налога в порядке, размерах и в сроки, установленные НКУ.

В случае ввоза товаров на таможенную территорию Украины налоги и сборы и таможенные платежи уплачиваются плательщиком единого налога на общих основаниях в соответствии с законом.

 

Юридичні особи, які не мають найманих працівників, не подають звіт про ЄСВ

Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року №2464-VІ страхувальниками є юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують працю інших осіб, та фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно. Такі страхувальники повинні перебувати на обліку, як платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, в територіальних органах доходів і зборів, сплачувати і подавати звітність з ЄСВ у встановлені терміни.

Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року №454.

Страхувальники, які використовують працю інших осіб, зобов'язані щомісячно формувати та подавати до органів доходів і зборів звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного місяця.

У той же час, якщо юридичні особи не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт до органів доходів і зборів ними не подається.
Фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого, наступного за звітним роком.

У той же час фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Звіт зазначеними особами не подається.

 

Яким чином здійснюється повернення готівки, яка була перерахована СГ в безготівковій формі?

Відповідно до п.1 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосування платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому режимі реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках передбачених Законом та видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. Згідно із ст.2 Закону № 265 розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця. Згідно із п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді. Таким чином, якщо передоплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку або у разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки – із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа.