Яким міг би бути Сєвєродонецьк, якби не війна: 5 проєктів інфраструктури, які так і не реалізували

Яким міг би бути Сєвєродонецьк, якби не війна: 5 проєктів інфраструктури, що так і не реалізували

Сєвєродонецьку 29 квітня виповнюється 90 років. Саме ця дата вважається відліком років для міста. Цього дня 1934 року закінчили будівництво перших бараків на розі вулиць Леніна та Заводської робітничого селища Лісхімбуд - це, як відомо, перша назва Сєвєродонецька.

Але з 24 лютого 2022 року історію другого обласного центра Луганщини фактично зупинило російське повномасштабне вторгнення та окупація.

"Сєвєродонецьк онлайн" згадав усі інфраструктурні проєкти, назавжди зупинені російською агресією. Разом з нашими читачами уявимо, яким би було місто, якби не війна.

Луганська обласна лікарня

У 2022 році у Сєвєродонецьку мало розпочатися будівництво Луганської обласної лікарні. 

Ще на початку 2021 року повідомлялося про те, що проєкт запропонувала австрійська компанія Vamed Engineering GmbH. Ось таким його намалювали австрійці.

Домовленість про будівництво лікарні була на найвищому рівні, за результатами офіційного візиту президента Володимира Зеленського до Республіки Австрія. Напередодні у Відні навіть підписали відповідний меморандум. Керівник проєкту, регіональний менеджер компанії в країнах СНД і Близького Сходу Міхаель Бріді казав, що компанія 40 років будує лікарні й вже напрацювала певні рішення. Орієнтовна вартість склала 200 млн євро з терміном реалізації – 2 роки.

Передбачалося, що в новій п’ятиповерховій обласній лікарні створять майже 1000 робочих місць, там мало бути 315 ліжок, у її склад мали входити перинатальний та онкологічний центри.

У Луганській ОВЦА повідомляли, що Уряд має затвердити суму державних гарантій під цей проєкт на наступний рік для його імплементації.

Але вже у жовтні 2021 року тодішній керівник Луганської ОВА Сергій Гайдай повідомив, що лікарню будуватимуть не за австрійські кошти й не австрійська фірма.

"Нам пропонували кредитні кошти, однак проєкт виявився дороговартісним. Тому було вирішено зводити в Сєвєродонецьку лікарню за державний кошт", - казав тоді Гайдай і обіцяв, що лікарня буде не гірше тієї, яку пропонували австрійці, але будівництво вийде дешевшим.

Він запевнив, що вже оголошений тендер на розробку проєктно-кошторисної документації і протягом декількох днів навіть буде відомий переможець: "ПКД зроблять за обласні кошти, а взимку вже розпочнемо тендерні процедури щодо будівництва лікарні. Старт робіт запланований навесні 2022 року".

Спортивний комплекс "Ядро"

У 2021 році у Сєвєродонецьку на перетині проспекту Центральний та вулиці Федоренка почали будувати мультифункціональний спортивний комплекс "Ядро". Якби не війна, у 2024 році спорткомплекс вже мав бути збудований.

Це проєкт міської та обласної військових адміністрацій, тож будувався він коштом платників податків.

Спорткомплекс складався б з: футбольного поля, чотирьох тенісних кортів, баскетбольного майданчика, скейт-парку, скеледрому, ролледрому. Також там мали бути вуличні тренажери та бігові доріжки, адмінкорпус та трибуни для глядачів. Окрім спортивних об’єктів, спорткомплекс передбачав й інфраструктуру: інженерні мережі, автостоянки та огорожі, проїзди, пішохідні доріжки, біотуалети, зони відпочинку та дозвілля для дітей. 

Мікрорайон для переселенців

Уряд Німеччини через Німецький банк розвитку виділив 22,1 мільйона євро на будівництво мікрорайонів для переселенців у Краматорську та Сєвєродонецьку. Цей проєкт погодили ще у 2020 році. Фінансування мало проходити через Міжнародну організацію міграції.

У Краматорську будівництво розпочали у 2021 році, а у Сєвєродонецьку воно мало розпочатися навесні 2022 року. 

Згідно з проєктом, у найближчі 5 років у двох містах планувалося побудувати 500 і куплено 60 квартир для ВПО. У них зможуть проживати півтори тисячі людей. З них 80% - переселенці та 20% - місцеві жителі. Передбачалося, що квартири будуть муніципальними, але з можливістю їх орендувати.

У Сєвєродонецьку новий мікрорайон на 250 квартир мав розташуватися біля ЖК "Оріана".

Тролейбусна гілка Сєвєродонецьк-Лисичанськ-Рубіжне

Мета цього проєкту - зв'язати тролейбусним сполученням три міста Сєвєродонецької агломерації.

Планувалося, що маршрут складатиметься таким чином: "Сєвєродонецьк-Лисичанськ, Лисичанськ-Рубіжне, Рубіжне-Сєвєродонецьк". Будівництво коштуватиме 14 мільйони євро, тобто приблизно 472 млн грн. Перша черга будівництва на відрізку "Сєвєродонецьке тролейбусне депо-Лисичанський залізничний вокзал" була побудована наприкінці 2021 року. 

Проєкт передбачав проведення робіт з прокладки трьох тролейбусних ліній загальною протяжністю 22 кілометри: Лисичанськ – Сєвєродонецьк (протяжність 3 км); Лисичанськ – Рубіжне (протяжність 12 км); Сєвєродонецьк – Рубіжне (протяжність 7 км).

Також мали побудувати чотири тягові підстанції і створити тролейбусний парк з 50 нових тролейбусів.

Сквер з фонтанами та сакурами, реконструкція "Мозаїки"

Цей сквер міг би стати окрасою міста та улюбленим місцем відпочинку. 

Це була ініціатива місцевого підприємця, засновника мережі супермаркетів "Сім'я" Дмитра Шатілова. У вересні 2021 року він повідомляв, що проєкт реконструкції скверу вже пройшов експертизу та його передали у військову адміністрацію. 

Роботи розпочалися із кафе "Мозаїка", відомого всім сєвєродончанам.

У сквері була б площа з фонтаном, дитячий майданчик, зона амфітеатру, місця для проведення виставок і концертів, фотозони, артінсталяції, майданчик для вигулу собак, громадська вбиральня.

Територія паркової зони після реконструкції мала забезпечити затінення під час літнього періоду, візуальну зміну та декорування ландшафту в різні пори року. Вартість будівництва Шатілов не озвучував.

На жаль, ці проєкти так і не судилося завершити, а після звільнення Сєвєродонецька, яке неодмінно має відбутися, на місто може чекати масштабна відбудова.