У Дніпрі обговорили реформу старшої школи. Луганщині обіцяють особливий підхід
Громадське обговорення реформи старшої школи для Луганської та Донецької областей за ініціативи Міністерства освіти і науки та швейцарсько-українського проєкту DECIDE провели у Дніпрі. До кожного регіону пообіцяли індивідуальний підхід.
Про це повідомляє Луганська ОВА.
Це наступний етап НУШ, який стартуватиме у 2027 році. Його пілотуватимуть протягом двох років, бо є потреба у вирішенні організаційних питань та вдосконаленні програм і майбутніх профільних напрямів навчання.
Для Луганщини, навчальні заклади якої вже три роки працюють у режимі онлайн, а частина дітей знаходиться за кордоном та на непідконтрольних територіях, перехід на новий формат, який передбачає створення академічних ліцеїв, може призвести до втрати зв’язку між вчителями та учнями.
«На вході до Стелленбоського університету в Південній Африці написано: «Аби знищити націю, не треба атомних бомб, – достатньо знищити освіту!» Ми повинні утримати наших дітей в їх рідних школах та зберегти вчителів, яким вони довіряють. 24 лютого 2022 року почалася війна, а 29 лютого наші вчителі вже відновили онлайн навчальний процес. Попри евакуацію, бойові дії, окупацію регіону та інші виклики наші вчителі продовжують давати найголовніше своїм учням – якісні знання», - зазначив Артем Лисогор.
Він акцентував, що основною проблемою після деокупації територій стануть діти, які нічого не знають про Україну.
«Починаючи з вересня 2027-го, реформа НУШ має перейти на етап старшої школи, а це трирічне навчання - з 10 по 12 класи, – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній. – Новий формат передбачає створення академічних ліцеїв та вибір для дітей».
Він додав – десятий клас буде адаптаційним, тож й обов’язкових для всіх уроків більше. Натомість наступі два роки старшої школи учень обиратиме частіше. Передбачається, що в академічних ліцеях на кожній паралелі має бути не менше 100 дітей. А це означає – деякі заклади освіти будуть об’єднаними для декількох громад. Для Луганської та Донецької областей – застосування такого підходу є дуже проблематичним, тож Дмитро Завгородній пообіцяв, що до кожного регіону буде застосований індивідуальний підхід.
Окрім нових програм, змінитися має і навчальна база. Заклади старшої школи модернізують та зроблять сучаснішими. Такі нововведення підтримують по всій країні. Це показують результати досліджень, що провели спеціалісти DECIDE.
«Ми допомагаємо Уряду проводити громадські обговорення реформи. Дніпропетровщина – вже 15-й регіон, де вони проходять. Також ми дослідили думку здобувачів освіти та їхніх рідних. Виявили, що понад 60% батьків підтримують подібні зміни. Понад 80% дітей готові долати відстань у понад 30 км для того, щоб вчитися у сучасних школах, спілкуватися з однолітками і, звісно, обирати предмети», – розказала менеджерка Проєкту DECIDE, заступниця голови ГО DOCCU Валентина Полторак.
Реформа «Нова українська школа» триває восьмий рік. Вона завершилася у початковій школі та гімназії. Паралельно з цим відбувається активна робота над впровадженням у 2027 році реформи у старшій школі.
Передбачається, що з 2027 року запроваджується навчання за двома спрямуваннями. Академічним – поглиблене вивчення обраних предметів та орієнтація на продовження навчання в ЗВО, та професійним – здобуття професії.
Попри гострий дефіцит робітничих професій, лише 35% випускників 9 класів в Україні обирають професійну освіту.
Протилежною є ситуація у таких розвинених країнах, як Швейцарія, Німеччина та Австрія, у яких 70% старшокласників йдуть навчатися до закладів професійної освіти. Водночас держава витрачає кошти на навчання у ЗВО спеціалістів, багато з яких згодом не працює за фахом.
Система має змінитися. Профтехи й фахові коледжі повинні стати сучасними закладами освіти, у яких престижно здобувати високооплачувані й потрібні професії, спеціальності, а також якісну повну загальну середню освіту.
У межах реформи передбачається створення відокремлених від початкових шкіл та гімназій академічних ліцеїв з великою кількістю учнів. Саме такі заклади освіти зможуть забезпечити вибір профілів і предметів.
Академічний ліцей даватиме учням більше можливостей для вибору: профілю і предметів/курсів у межах профілю для поглибленого вивчення, а також предметів поза профілем (наприклад, учень математичного профілю зможе обирати предмети / курси природничих наук, мистецтва, літератури тощо).
Обов’язкові предмети/інтегровані курси: українська мова, література, історія України, англійська мова, математика будуть викладатись в усіх закладах освіти як академічного, так і професійного спрямування.
Як повідомлялось, наказ МОН щодо загальної середньої освіти допрацюють, враховуючи потреби учнів на ТОТ.
- 189 переглядів
Вибір редакції
Найсвіжіші новини:
- 19:00 У Черкасах будують житло для ВПО
- 18:00 На Луганщині залучають молодь до виготовлення медзасобів для окупантів, – ЦНС
- 17:05 Синоптикиня надала прогноз погоди на вівторок та розповіла, коли очікувати потепління
- 17:00 Окупанти знайшли поблизу автовокзалу у Сіверськодонецьку “безхазяйний” будинок
- 16:43 У ГУР розповіли про 3 варіанти участі солдатів КНДР у війні в Україні
Найпопулярніші новини за тиждень:
- Луганчани, які їдуть в окупацію, можуть отримати довічну заборону в’їзду – Власенко назвав причини 01.12.2024 переглядів: 5765
- Викладачка з Сіверськодонецька отримала довічну державну стипендію 28.11.2024 переглядів: 5236
- Україна розпочинає будівництво соціального житла для ВПО у 15 містах: якою буде ціна оренди 29.11.2024 переглядів: 4401
- "Будівництво у цьому місті не передбачається", - окупанти про відновлення Сіверськодонецька 25.11.2024 переглядів: 2949