Трамп підписав указ про скорочення 7 агентств, серед яких те, що керує "Голос Америки" та Радіо Свобода: у РНБО прокоментували

Трамп підписав указ про скорочення 7 агентств, серед яких те, що керує "Голос Америки" та Радіо Свобода: у РНБО прокоментували

14 березня президент США Дональд Трамп підписав указ щодо скорочення 7 федеральних агентств США, серед яких Агентство глобальних медіа, яке керує "Радіо Свобода" та "Голосом Америки".

Про це йдеться на сайті Білого Дому.

Під скорочення потрапили:

  • Федеральна служба посередництва та примирення;
  • Агентство США з глобальних медіа;
  • Міжнародний центр для науковців Вудро Вільсона в Смітсонівському інституті;
  • Інститут музейного та бібліотечного обслуговування;
  • Міжвідомча рада США з питань бездомності;
  • Фонд фінансових установ розвитку громади;
  • Агентство розвитку бізнесу меншин.

Керівник ЦПД РНБО Андрій Коваленко заявив, що захід повинен мати власні інформаційні війська для захисту інтересів в інфополі.

"Під час Другої світової війни VOA був інструментом інформаційної боротьби з нацистською пропагандою. Його головною метою було поширення правдивої та об’єктивної інформації для аудиторії за межами США, особливо в країнах, де незалежні ЗМІ перебували під контролем авторитарних режимів", - нагадав Коваленко.

Він наголосив, що після війни "Голос Америки" продовжив роботу в умовах холодної війни, відіграючи ключову роль у протистоянні Радянському Союзу та комуністичним режимам., а радіопрограми VOA стали джерелом вільної інформації для людей за "залізною завісою".

"З появою соцмереж принципи інформаційного протистояння змінилися. Починаючи з 2008 року росія активно використовувала соцмережі, ВКонтакте, для просування порядку денного в пострадянському просторі. Зараз росія, Китай, Іран використовують всі наявні платформи соцмереж для інформаційної війни на всіх континентах", - пояснив Андрій Коваленко.

Він вважає, що класичні медіа замінили проекти в Телеграм, Х, YouTube, TikTok, які не є юридично медіа, але працюють саме як медійні ком‘юніті.

"Ботоферми, ЛОМи, анонімні проекти захопили більше уваги, ніж класичні інструменти протидії дезінформації. Телебачення досі сильне на багатьох континентах. Але і в телебаченні використовується інформація з соцмереж", - зазначив очільник ЦПД РНБО.

Згідно з його слів, класичні інструменти інформаційного протистояння віджили своє, тому не є більше швидкими та ефективними. Однак для того, аби їх позбутися, слід мати заміну.

"Захід повинен мати власні інформаційні війська для захисту інтересів в інфополі. Росія, Китай, Іран використовують мілітарну силу для інфовоєн", - резюмував Коваленко.