Електронне адміністрування акцизного податку

Для платників акцизного податку з 1 березня 2016 року новою статтею 232 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) впроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП). Відтак, збільшено коло платників акцизного податку, а саме віднесено суб’єктів господарювання, які реалізують пальне (пп. 212.1.15 ПКУ). Ті особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців, до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація такого платника податку буде здійснюватися на підставі подання особою не пізніше, ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального відповідної заяви. В межах СЕАРП вводяться акцизні накладні, які діятимуть аналогічно за податковими накладними з ПДВ, складатимуться в електронному вигляді продавцями і надаватимуться покупцям. При ненаданні акцизної накладної або порушенні правил її складання покупець матиме право подати скаргу на винну особу – продавця. До акцизних накладних за необхідності складатимуться розрахунки коригування. Зауважимо, що акцизні накладні реєструватимуться в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Змінами передбачено нові види фінансової відповідальності. Так, здійснення суб’єктом господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому ПКУ, тягнуть за собою накладання штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального (п. 117.3 ПКУ). Вводяться штрафи за порушення строків реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до них в межах від 2 до 50%, залежно від порушення терміну реєстрації (ст. 1202 ПКУ). Нагадаємо, такі зміни передбачені Законом України від 24.12.2015 р. №909-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”.

ДПІ у м. Сєвєродонецьку.