У ВУЗах юристів цьому не вчать, бо це не правильно
У ВУЗах юристів цьому не вчать, бо це не правильно. Ця технологія мною отримана від досвідчених юристів.
Я особисто її використовував разів п’ять. Одного разу ця технологія була використана проти мене.
Рекомендую. (Михайло Притула).
Передмова
Це керівництво для тебе, як що ти бажаєш жити в іншій Україні. В такій, про яку мрієш. В такій, яку бажаєш побудувати.
Якщо ти вважаєш, що для того щоб щось змінити в Україні тобі спочатку потрібна якась посада, що Україну змінить хтось з бюрократів, що ти маленька людина, що політична активність не для тебе – тоді і це керівництво не для тебе.
Пам’ятай – влада це Система управління. Система управління в нашій державі створювалась декілька десятків років. Те що маємо зараз – народжувалось в СРСР.
Пам’ятай, що ти керуєш будь якою Системою, навіть комп’ютером, якщо ти натискаєш на кнопку і отримуєш якусь реакцію Системи.
Системі байдуже – є у тебе посада чи ні, якщо ти можеш добитись очікуваної чи бажаної реакції Системи. Як що твої дії призводять до реакції Системи і результату – ти маєш владу, навіть якщо не маєш офіційної посади. І навіть якщо не маєш диплому юриста.
Якщо ти маєш офіційну посаду, але не можеш заставити Систему працювати – влади у тебе фактично нема.
Закони України дають тобі, Громадянину, важелі, використовуючи які ти зможеш керувати Системою державного управління. Ти отримаєш владу у своєму місті, селі, районі чи області. Стільки влади скільки забажаєш.
Навіщо? Вирішуй сам. Щоб було добро, спокій і порядок, щоб росли та квітли міста і села, щоб будувались заводи, щоб була робота і було майбутнє – у тебе, твоїх друзів, твоїх батьків, твоїх дітей.
Твоя справа лише у тому, щоб побачити порушення прав чи Закону, побачити непорядок, а потім використовуючи свої інструменти зобов’язати чиновників усунути їх та покарати недолугих чиновників.
Твоя справа у тому, щоб кожен чиновник знав – треба працювати на користь України, на користь нашої багатоетнічної НАЦІЇ. Бо ти – поруч, бо тебе не обдурити.
Кожна особа, яка прийшла до нас за допомогою – це наша потужна зброя. Захищаючи права цієї особи та діючи за її дорученням ти доведеш до інфаркту будь якого чиновника-неробу.
Якщо ти навчишся використовувати владу зараз – ти зможеш керувати країною отримавши посаду. Якщо ні – навіщо тоді тобі посада?
Твої владні інструменти.
Твоїми владними інструментами є складені тобою різного роду папери, які надсилаєш чиновникам і на які вони зобов’язані реагувати.
Реагувати чиновників зобов’язує Конституція України, Закони та Кодекси України – як і що – ми детально розглянемо далі.
Головне пам’ятай: Закони України дають тобі можливість керувати Системою тільки захищаючи гарантовані Конституцією та Законами України права фізичних та юридичних осіб. І захищати ці права можна так, що каменя на камені не лишиться від будь якої бюрократичної установи Системи.
Тому:
Ти зобов’язаний знати всі до одного гарантовані Конституцією та Законами права громадянина.
Ти зобов’язаний знати як, ким і куди використовуються бюджетні кошти у твоїй області, районі, місті, селі.
Так само як і всі обов’язки чиновників, які входять до Системи. Так само, як і порядок притягнення до різних видів відповідальності чиновників, які не хочуть виконувати свої обов’язки чи порушують Закон.
Відповідальність є дисциплінарна, адміністративна та кримінальна.
Кримінальна – сувора , її бояться, але шлях до неї довгий.
Адміністративна – менш сувора, але й шлях до неї коротший.
Дисциплінарна – досить м’яка, але швидка, при достатній кількості призводить до втрати посади.
Чиновника притягують до відповідальності інші чиновники, деякі з них носять погони та мантії, а ворон ворону око не виклює. Але завжди існують протиріччя між чиновниками. Чиновники змагаються один з одним за посади та сфери впливу навіть у сільській раді.
Чиновник завжди бажає спокою. Лиши його спокою заради спокою інших.
Чиновник не любить світла та ганьби, тому власне факт виклику чиновника до суду страшніший ніж саме судове рішення.
Використовуй це.
А ще чиновники люблять гроші. Лиши його грошей – нехай несе все зароблене непосильною працею іншим чиновникам. Нехай обдирають один одного.
Які Закони дають тобі право щось від них вимагати та дошкуляти їм? І які саме права вони тобі дають? Закон України «Про боротьбу з корупцією».
Встановлює покарання за порушення чиновником обмежень для осіб, уповноважених на виконання функцій держави. Такими особами (суб’єктами цього Закону) згідно Постанови Пленуму Верховного Суду України №13 від 25 травня 1998 року є майже всі чиновники, які отримують зарплату з державного бюджету.
Найбільш корисним для тебе є заборона чиновникам відмовляти фізичним та юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримувати її, надавати недостовірну або неповну інформацію (п. «г» ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про боротьбу з корупцією»). З таке порушення чиновник може бути, якщо ти тільки цього забажаєш, притягнутий судом до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу. Повторне порушення протягом року – знову суд, ганьба, штраф. Інші норми цього Закону не менш цікаві, придбай і завжди використовуй нормативну базу України, вона варта того.
Головний висновок для тебе: будь які твої вимоги мають містити посилання на те, що твої вимоги передбачені конкретним пунктом, підпунктом, абзацом, статтею правового акту. Завжди і всюди. Тільки так. Закон України «Про звернення громадян» не менш корисний і цікавий.
Саме невиконання вимог цього Закону дасть тобі у більшості випадків можливість звертатись до Прокуратури, підрозділу «К» СБУ та УБОЗу з заявами про вчинення корупційної дії чиновником, яку ми тільки що розглянули. Бо спочатку чиновники на твій лист з десятком цілком законних з твого боку питань, цілком незаконно, але дуже коротко, тебе пошлють, навіть не зазначивши куди. Що тобі власне і треба, бо тепер у тебе є законна підстава написати 10-ть «Заяв про корупційні дії» чиновника до Прокуратури, 10-ть до СБУ та ще 10-ть до УБОЗу та двічі на тиждень відправляти їх в адресу цих органів, забезпечивши таким чином чиновнику 2 місяці безтурботного життя. Майже безтурботного.
Але поставлені тобою перед чиновником питання мають відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян». Вивчи їх.
Зверни увагу на те, що частиною 1 ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Зверни також увагу на ст.. 3 та 4 – які бувають звернення – пропозиція, зауваження, заява, клопотання, скарга, а також на те, що оскаржити можна дії чи бездіяльність, якими порушено чи може бути порушено твої чи чиїсь права.
Завжди пиши правильну назву свого паперового набою: «Заява про відновлення права, яке може бути порушено бездіяльністю». Під такою назвою ти можеш поставити вимогу про ремонт районною адміністрацією тротуару. Чому?
Тому що ти маєш право на безпечне навколишнє середовище. Ти маєш право знати на що йдуть бюджетні кошти. Ти можеш впасти і будуть порушені твої права на охорону здоров’я та працю. І все внаслідок невиконання Головою місцевої державною адміністрацією вимог ст.2 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» (знайди і ретельно прочитай).
Ті самі питання ти можеш поставити органам місцевого самоврядування, прочитавши перед тим Закон України «Про місцеве самоврядування». Смішно? Звичайно. Але формально все правильно і саме із за бездіяльності цих осіб руйнуються наші міста і села. Тому не треба звертати увагу – просто вимагай виконання будь чого, на що впаде твоє око. Тренуйся.
Заодно спитай про виконання бюджету всіх рівнів прочитавши Закони України «Про бюджетну систему» та «Про бюджет 200*» року.
Закон України «Про інформацію» теж містить багато цікавих положень.
Зверни увагу на те, що ч.2 ст.32 Закону України «Про інформацію» передбачено, що Громадянин має право звернутися до державних органів і вимагати надання будь-якого офіційного документа, незалежно від того, стосується цей документ його особисто чи ні, крім випадків обмеження доступу, передбачених цим Законом.
Стаття 33 Закону України «Про інформацію», у якій зазначено, що «термін вивчення запиту на предмет можливості його задоволення не повинен перевищувати десяти календарних днів. Протягом вказаного терміну державна установа письмово доводить до відома запитувача, що його запит буде задоволено або що запитуваний документ не підлягає наданню для ознайомлення. Задоволення запиту здійснюється протягом місяця, якщо інше не передбачено законом. Аналогічний термін розгляду встановлюється і щодо запиту про надання письмової інформації.»
дозволяє скоротити до 10 днів 30 денний термін розгляду звернення, передбачений частиною 1 ст.20 Закону України «Про звернення громадян». Як правило, чиновники не знають про існування спеціального порядку роботи з Інформаційними запитами щодо офіційних документів і не виносять рішення про відмову в задоволенні.
Якщо відмовляють – робите адміністративний позов. Просто забувають – протокол про вчинення адміністративного правопорушення. І так попав і так попав чиновник.
Уважно прочитайте порядок оскарження до суду дій чи бездіяльності посадових осіб, який встановлено «Кодексом адміністративного судочинства України».
Зовсім не має значення виграєш ти десяток судових позовів до чиновника чи ні. Має значення псування нервів чиновнику. Ну програєш ти дев’ятьз десяти позовів через пів року, то й що? Тобі від того ні холодно ні жарко. А ось у чиновника буде підвищене споживання валідолу.
Тепер розглянемо одну реальну схему та декілька реальних документів. Ви маєте перейняти методику здійснення своєї влади над чиновниками.
Тут війна почалась з досить банальної ситуації – на фірму прийшли оперативні працівники з звичайним запитом про надання документів. Дивимось що з того вийшло.
ДЛЯ ЗРУЧНОСТІ В ПРАКТИЧНОМУ ВИКОРИСТАННІ МАТЕРІАЛІВ ЗРАЗКИ СКАРГ ПОДАЄМО В ОКРЕМИХ ВІКНАХ ДЛЯ ЗАВАНТАЖЕННЯ:
Фізична особа, яка має відношення до фірми, пише лист саме тій особі, яка наїхала, ставлячи її тим самим під удар:
Таке звернення пишеться коли немає часу. Якщо є час, бажання та натхнення – кожне питання ставиться у окремому листі, щоб продовжити конвульсії бюрократа, який попав під твою пилку Наступним кроком, буде написання 2-х «Заяв про вчинення корупційних дій посадовою особою уповноваженою на виконання функцій держави» через 12 діб (10+2 на розгільдяйство). Обидві Заяви однакові, різняться лише адресатом. До речі, НІКОЛИ не пишіть декілька адресатів у своїх паперах, навіть якщо вони ідентичні. Один лист – один адресат-одне питання.
Відправляєте рекомендованим листом з повідомленням, або відносите особисто адресатам з обов’язковою відміткою про отримання на другому екземплярі. Насолоджуйтесь. З Прокуратури обов’язково зателефонують твоєму «клієнтові» скоріш, чим ти запалиш цигарку. І клієнт вже почне метушитись. Але він не знає, що буде далі. Адже ми акцентували ненадання інформації по 19 пункту 1 листа. Через п’ять днів Ви тим же адресатам відправляєте ще два бронебійних набої, в яких вже вимагаєте притягнути до відповідальності за ненадання того самого по 20 пункту 1 листа:
Пройшло 17 днів після наїзду. Звісно, що на фірму вже ніхто не ходить, більш того, твої «клієнти» вже намагаються «рєшить вопрос». Але нам що з того? Ми ж не про гроші, ми ж працюємо бо маємо час, бажання та натхнення. До 30 денного терміну, коли Вам мають надати відповідь на 18-ть Ваших питань поставлених у 1-му листі від 12 травня 2006 року - ще два тижні. Розважаємось далі. На 23-й день, або на 11-й після звернення з 1-ю заявою про вчинення корупційного діяння, готуємо та відносимо адресатам ще дві Заяви про вчинення корупційних дій. Але вже за умисне невиконання своїх обов’язків по боротьбі з корупцією ;)
Тепер уяви собі вечір 4 червня 2006 року. Збираються двоє друзів – Пронін та Кузькін і за чаркою горілки починають складати один щодо одного Протоколи про вчинення корупційних діянь… Певно запросять за стіл і пана Петренка.
Певно дійдуть висновку що треба щось робити і що ще є час. Але вони не вгадали. Часу у них нема. Єдине правильне рішення – щось робити з Петренком. Пройде ще п’ять днів і 09 червня 2006 року ти знову відправиш ще дві абсолютно аналогічні
Заяви, тільки в першому рядку зміниш дату з 24 травня на 29.
А ще через п’ять днів – 14 червня 2006 ти отримаєш право написати 36 однотипних Заяви про вчинення корупційних дій посадовою особою уповноваженою на виконання функцій держави – Петренком В.О., бо вже пройшов місяць і на свої 18 питань ти не отримав вичерпних відповідей. Ти витратиш декілька годин і будеш мати 3 купки готових до відправки конвертів – 18 в СБУ, 18 в Прокуратуру… Ти будеш відправляти їх кожного понеділка та кожного четверга на протязі 9 з половиною тижнів
Якщо це чиновник без погонів – ти маєш ще одного постійного адресата – начальника УБОЗу. Їм з Прокурором та СБУшником «на трьох» буде зручніше вирішувати, що робити з чиновником, із-за якого у них починаються неприємності.
І все це тільки початок, все ще тільки на районному рівні. Далі ти почнеш писати у область та в Київ… Але до цього скоріш за все не дійде, чиновники зроблять все щоб ліквідувати знайдений тобою безпорядок самотужки. І наступний твій лист для них буде сигналом – реагувати негайно. Тебе будуть пізнавати і поважати всі, кому ти вже встиг написати
Кожна негативна відповідь, об’єднання матеріалів, відправка їх куди небудь – то є дуже гарні підстави для звернення до суду за захистом порушених чиновниками прав. Повір, що отримати на протязі місяця три позови – то вже забагато для звичайного чиновника. А як що їх десяток і все це на фоні постійних перевірок по твоїм заявам про вчинення корупційних дій… До речі, не забудь витребувати до суду матеріали перевірок за твоїми заявами. Судді теж люди, може статись так, що у судді є свої проблеми, які не вирішив чиновник, а може такі проблеми є у родичів судді.
Чого боїться чиновник:
1. “Поганої” статистики. Якщо ви зіпсуєте чиновнику статистику своїми скаргами, та ще й підтриманими зверненнями ваших колег, щирих заступників, громадськості, професійних спілок, преси (кожен нехай пише окреме звернення), то це – незаперечний доказ його поганої роботи, який неможливо приховати (не даремно ж ви все реєстрували у двох примірниках).
2. Розумних скарг “нагору”. Бо розумна скарга – це незаперечний компромат у руках начальника, законна підстава звільнити тепле місце для племінника дружини чи тещиного свояка. Новий чиновник завжди пам’ятатиме, що попередника зняли з вашої “подачі”, і на всяк випадок поставиться до ваших скарг уважніше – щоб не “влипнути”.
3. Гласності в усіх проявах. Але про це ми вже говорили.
4. “Розборок” між депутатськими і адміністративним корпусами. Як правило, між цими гілками влади спостерігається протистояння. Доволі часто можна помітити конфронтацію між представниками обласної і міської влади. Отож не забувайте копії надсилати обом конфронтуючим сторонам. Вони самі використають вашу скаргу належним чином у своїх чиновницьких “битвах”.
Тепер ще декілька рекомендацій щодо підготовки твоїх владних інструментів.
1. Насправді відсутні будь які обмеження щодо рангу чиновників та тем, які ти будеш розробляти. Все залежить лише від твого гумору та фантазії. Будь що може стати приводом для твоєї «атаки»
2. В УСІХ ЗВЕРНЕННЯХ ТИ ПІДНІМАЄШ ТІЛЬКИ ОДНЕ ПИТАННЯ. Якщо у тебе два питання – пиши два звернення. Якщо п’ять – то звернень/скарг слід писати п’ять. НЕОДМІННО ВКАЗУЙ, ЯКУ САМЕ НОРМУ ЗАКОНУ ПОРУШЕНО ЩОДО ВАС ОСОБИСТО (щодо особи, від імені якої ти дієш, права якої ти захищаєш.
3. “Не вір, не бійся не проси”. Просять, запитують і скаржаться ті, хто не мають права, - раби. Вільна людина має право і гідність – вона вимагає дотримання Закону.
4. ”Не давай чиновнику нудьгувати!” Звичайно, ти можеш купити юридичний довідник для населення і переписати з нього класичний зразок скарги. Зразок сухий і далекий від вашої особистої проблеми. Вам буде нудно його писати, а чиновнику нудно читати. Не припускайся цієї грубої помилки! Більше творчості, енергії, волі до перемоги. Твоя зброя – не тільки закони, акти і норми, а й особиста винахідливість, полум’яний порив ображеної гідності і математичний розрахунок. У тебе є конкретна вистраждана мета, і тільки ти можеш її здобути. Ніхто за тебе не зробить цієї роботи. Пам’ятай: юридичні довідники і зразки заяв у них написали такі самі люди, як ти. Напиши краще! Напиши яскраво і сильно, пересипаючи перли сарказму статтями законів! Напиши заяву так, щоб чиновник усвідомив трагізм того, що сталося або може статись, зрозумів, що ти не відступишся, і згадав про свій чиновничий обов’язок захищати Закон. І хай тебе зігріває думка про те, що цей подвиг ти робиш не лише для себе, але й для усіх тих, кого надихне ваш приклад. Врешті – решт – для своїх нащадків.
5. “Діє тільки письмова скарга”. Забудь про усні скарги. Для чиновника існує тільки те, що написано, підписано, датовано, зареєстровано і позначено і позначено як “входящий” або “ісходящий”. Чиновник не може поважати того, хто скаржиться усно. Усне прохання сприймається чиновником як слабкість, боягузтво, невпевненість у собі. У найкращому випадку – як лінощі. Окрім того, більшість чиновників влаштовані так, що просто не здатні почути усну скаргу.
6. СКАРЖИТИСЯ СЛІД ПОЧАТИ З НАЙНИЖЧОЇ ІНСТАНЦІЇ. Перша скарга може бути адресована саме тому, хто порушив твої права. Як тільки ти отримаєш від нього відповідь, яка тебе, звичайно, не влаштує, - негайно скаржись вище. Якщо й тоді проблема не вирішилася – ще вище і вище, не пропускаючи жодної інстанції. Кожного разу скаржись на порушення закону попередніми скаргоотримувачами , на порушення термінів відповіді на ваші скарги, та на чиновників, які не вирішують вашу проблему.
7. Ніколи не пиши, наприклад, що “мені, як і іншим працівникам нашого підприємства, не видають зарплатню”. Пиши тільки про себе, або про одну особу, права якої порушено чи може бути порушено. Не лінуйся перерахувати усі статті законів, порушених чиновниками. А у інших громадян теж є папір і ручки – хай теж пишуть. Але кожен тільки по своїй проблемі. Допоможи їм написати так як треба – хай всі звернення лягають в схему ТВОЄЇ АТАКИ.
8. СКАРГА МУСИТЬ БУТИ КОРОТКА І КОРЕКТНА.
9. Якщо це “поганий” чиновник, який своїми протиправними діями створив для вас неприйнятну ситуацію, то хай виплутується, викручується, відписується і – залишає письмові сліди, які дадуть тобі право скаржитися вище.
10. ОДИН АРКУШ ТЕКСТУ – І НІ РЯДКА БІЛЬШЕ. Скаржники-віртуози вміють викласти будь-яку проблему на піваркуша. Справжні аси –на чверть аркуша. Але не треба впадати у відчай, якщо у тебе і після десяти переписувань дрібним почерком виходить дві сторінки. Сміливо неси їх у канцелярію. Адже ти ще тільки починаєш нелегкий шлях юриста-захисника. У тебе ще все – попереду!
11. Збирай адреси чиновної вертикалі, на яку тобі доведеться дряпатися з твоїми зверненнями. Ти маєш знати де знаходяться цілі твоєї атаки.
12. Починай звернення з посилання на указ Президента, постанову глави адміністрації або начальника ЖЕКу. “Указ”, “постанова” і т.п. –магічні слова, які діють на чиновника на рефлекторному рівні. А правовий акт, який підходить до теми твоєї атаки, завжди знайдеться, - тільки не лінуйся пошукати.
13. В кінці напиши «З повагою до Вас...». Навіть якщо ніякої поваги ти не відчуваєш.
14. Гласність – твоя «важка артилерія». Боротися можна тільки гласно. Чим більше союзників – тим краще. Ви для чогось обирали депутатів? Так дай їм тепер можливість виправдати вашу довіру, довести, що вони гідні бути обраними ще раз! Збери координати усіх ваших депутатів – районного, міського, обласного, народного ВР – і пиши їм, пиш! У них є помічники, спілкуйся з ними.
15. Преса не даремно називається “четвертою владою” – використовуй цю зброю. Журналісти завжди шукають конфліктні теми – так допоможи їм, твоя атака для журналіста – знахідка, дорогоцінна перлина, за яку він отримає гонорар.
16. Не вказуйте в “шапці” заяви відразу десяток адрес. Не ставте в один ряд великих і малих чиновників, не зазіхайте на святе – ієрархію, не пораньте ненароком самолюбство чиновника. Скарга мусить бути індивідуальна, як освідчення в коханні.
17. Заведи папку «СПРАВА №...». У папці будуть зберігатись копії усіх документів що стосуються кожної твоєї «атаки».
18. Навіть якщо ти дуже несмілива людина, тобі доведеться із самого початку привчити себе до того, щоб у кабінетах ввічливо і невідступно примушувати реєструвати твої папери. Ти не можеш піти з кабінету доти, доки на копії твого звернення не буде стояти відмітка “прийнято” з датою і підписом відповідальної особи.
19. Тобі доведеться витратити трохи грошей на конверти і марки, щоб відсилати звернення рекомендованими листами з «повідомленням про вручення». На листівці, яка приклеюється до листа і повертається до вас же з відміткою про отримання його адресатом, обов’язково напиши тему скарги. Навіть якщо місця дуже мало – пиши так, щоб суть була зрозуміла. Тоді адресат (чи його секретарка, чи баришня з канцелярії) розпишеться не просто за лист, а за тему. Таким чином поштовий працівник зареєструє замість тебе твою конкретну скаргу. А хід скарги в апараті управління і виконання суворо регламентований. І відповідальність чиновника за неї – теж.
20. Листівку – «повідомлення про вручення» – ти теж покладеш в папку. Там повинно бути все – навіть тролейбусні квитки, навіть чеки за валідол і довідки з поліклініки про погіршення твого (або твого підзахисного) здоров’я через потрясіння від беззаконної постанови влади з приводу порушення прав.
21. Ніколи не лінуйся після “суворих” прийомів у посадових осіб відправити свого підзахисного до дільничного лікаря щоб поскаржитися на безсоння, розлад нервової, шлункової і будь-якої ще систем. Хай дільничний лікар випише твоєму підзахисному дімедрол з пургеном. Йому доведеться витратити на це трохи часу, але запис у його карточці саме дільничного лікаря саме у державній поліклініці є незаперечним доказом його моральних і матеріальних збитків не тільки для вищих інстанцій, а й для суду. Пам’ятай: скаржитися – це серйозна тривала робота. Ліниві не перемагають.
22. Не порушуй розклад “атак” і не розслабляй партнерів по змаганню, не залишай їм ні хвилини для мрій про те, що ти, можливо, “вгомонився”. Хіба ти не знаєш, як важко потім відмовлятися від мрій?
23. Міцно тримайся за статтю Закону, яку вони порушили щодо тебе або твого підзахисного. Чиновник звик спілкуватися натяками: «Ви ж самі розумієте, за що вас звільнили». – «Ні не розумію, поясніть будь-ласка». Не «ведись» на обговорення твого характеру, недоліки твоєї тещі чи дітей. Що б він тобі не пояснював, ввічливо перепитуй, чи це є підставою для порушення статті такої-то закону такого-то. Бо таких підстав немає і не повинно бути, і ви обоє це добре знаєте.
24. Зі свого боку не намагайся застосовувати до чиновника свої моральні принципи. Не варто обговорювати з ним такі категорії, як «совість», «співчуття до ближнього», «патріотизм», «порядність». Можливо, ти й отримаєш миттєве задоволення від дискусії на ці теми, але не сподівайся на якийсь результат. Єдиний шанс для тебе добитися результату – наполягати на принципах Закону!
25. Серед скаржників-початківців існує хибна думка, що сучасний чиновник «прикритий» з усіх боків і в усіх випадках. Насправді це не так. «Нагорі» чиновника будуть захищати рівно доти, доки це не загрожує тому, хто захищає. Ніхто не буде до кінця «підставлятися» за колегу у чиновницькому світі. Тим паче, ще на його місце стоїть велика черга.
26. Нехай чиновник письмово порадить тобі звернутися до суду. Тоді у тебе буде повне моральне право в судових паперах і в скаргах «нагору» писати, що ти звернувся до суду за рекомендацією цього самого чиновника. Можеш не сумніватися, що чиновнику перепаде «на горіхи» по повній програмі. Що ж, він сам напросився.
27. До суду слід ретельно готуватися і збирати матеріали. Усі ваші копії і довідки, квитанції і чеки дуже допоможуть судді швидко розібратися у проблемі і настроять його на вашу користь. Бо судді цінують ретельно і грамотно виконану роботу.
28. Не вважай чиновників дурнями. Важливо зрозуміти, що повний дурень туди не проб’ється. А якщо пробився, отже, це комусь потрібно. Можливо, він тільки прикидається дурнем. Не розслабляйтесь. Будьте пильними.
29. Найважливіше правило. У КОЖНОМУ СВОЄМУ ТЕКСТІ ТИ ДЕМОНСТРУЄШ, ПІДКРЕСЛЮЄШ, НАПОЛЯГАЄШ, ЩО ЗАКОН ДЛЯ ТЕБЕ – НАД УСЕ, ЩО ВІН НЕПОРУШНИЙ І НЕВІДМІННИЙ І ЩО ТИ НЕ ВІРИШ У МОЖЛИВІСТЬ СВІДОМОГО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНІВ ДЕРЖАВНИМИ СЛУЖБОВЦЯМИ ВСІХ РІВНІВ, АЖ ДО ГАРАНТА КОНСТИТУЦІЇ.
З чого починати «атаку»?
1. Ретельно читай Конституцію, Закон, Інструкцію, Постанову, Указ – всі нормативні акти, які регламентують діяльність кожного окремо взятого чиновника, все що зацікавило і має, або може мати значення – копіюй у кліпбоард і вставляй у новий документ.
2. Склади табличку з хронологією подій, які відбулись до того, як ти почав працювати над ситуацією, потім будеш дописувати туди всі події, у тому числі дати відправлення своїх листів та відвідування чиновників.
3. Склади перелік друзів/ворогів по кожній справі – не забувай його поповнювати.
4. Починай писати звернення з слова ПРОШУ: і викладай всі свої в’їдливі питання, поки у серці горить вогонь. Коли викладеш все що тебе цікавить – поріжеш на декілька листів та адресатів, якщо це треба.
5. Починай писати адміністративний позов з слова «ВИРІШИВ» - тобто ти маєш розуміти яке саме рішення суду тобі потрібно.
Потім – слово ПРОШУ СУД – і все що належить після цього. І тільки потім - описову частину.
Тепер декілька зразків реальних документів, які надсилались різним чиновникам. Мені більш за все сподобалась оця невеличка Скарга, надіслана винятково з метою попсувати нерви, реакція на яку була просто миттєвою.
Далі: -
Використання можливостей КоАСУ
Використання повноважень нардепів.
Правильні заяви про злочини
Михайло Притула
http://www.100p.com.ua/statti/vlada_gromadjanyna.html?fbclid=IwAR33aTfYyWJON_Ond3J8Nw46JPTEAKObKh07iXBlSq1RgSVcjVr5KPj_rEM
- блоґ користувача kwp
- 4298 переглядів