Оплата житлово-комунальних послуг та бездіяльність міської влади
Оплата житлово-комунальних послуг та бездіяльність міської влади
► Згідно Постанови Верховної Ради України Про оплату житлово-комунальних послуг населенням України. Документ 512-14, поточна редакція - Прийняття від 18.03.1999. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/512-14 (далі – Постанова ВР):
«Для забезпечення конституційних прав громадян України і недопущення звуження їх змісту та обсягів (статті 22 і 48 Конституції України Верховна Рада України постановляє:
1. Встановити плату за житло і комунальні послуги не більше 15 відсотків фактично отриманого сукупного доходу сім'ї. Рівень сукупного доходу сім'ї і частка плати за житлово-комунальні послуги у цьому доході встановлюються на підставі декларування доходів усіх членів сім'ї.
3. Виконання Постанови Верховної Ради України "Про оплату житлово-комунальних послуг населенням України" покладається на Кабінет Міністрів України, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування».
► Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. N 1156 Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії. http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1156-98-%D0%BF встановлена базова норма плати за житлово-комунальні послуги – 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу домогосподарства.
► Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2019 р. № 878 з 01.05.2020 р. збільшено з 15 % до 20 %.
► Згідно Положенню про порядок призначення житлових субсидій (далі – Положення), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (далі – Постанова КМ № 848) встановлюється цілий ряд умов, коли субсидія не призначається:
- будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у власності транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда і причепа);
- будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії здійснив купівлю або іншим законним способом набув право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок), транспортний засіб (механізм), будівельні матеріали, інші товари довгострокового вжитку або оплатив (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних послуг на суму, яка на дату купівлі, оплати, набуття права власності в інший законний спосіб перевищує 50 тис. гривень;
- наявність простроченої понад місяць (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг загальна сума якої перевищує 340 грн;
- у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, які мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад три місяці.
- та інші умови, які не мають ніякого відношення до доходів громадян.
Не буду аналізувати абсурдність та аморальність цих умов, які ніяк не збільшують платоспроможність громадян та дозволяють не призначати субсидію навіть громадянам, які мають мінімальну пенсію.
Головне, що всі ці обмеження протирічать вимогам Постанови ВР, в якій йдеться мова тільки про дохід, без всяких застережень.
► Згідно з частиною третьою статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Таким чином, Постанова ВР має більш високу юридичну силу, ніж постанови Кабінету Міністрів.
І всі нарахування понад 15 відсотків, вказаних в Постанові ВР, з моєї точки зору, є незаконними.
13 вересня 2019 р., посилаючись на пункт 3 Постанови ВР, згідно якої виконання вимог цієї постанови покладається також і на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, мешканець м. Сєвєродонецька гр. Т., якому не призначена субсидія, а нарахована плата за послуги ЖКП перевищує 15 відсотків від доходу, звернувся до міського голови з проханням виконати вимоги Постанови ВР. Звернення було зареєстровано відділом зі звернень громадян Сєвєродонецької міської ради за № 6752.
В заяві гр. Т. просив:
«1. Забезпечити виконання вимог Постанови.
2. Відновити мої порушені права та забезпечити нарахування плати за житло і комунальні послуги не більше 15 відсотків фактично отриманого сукупного доходу сім'ї за весь період порушень вимог Постанови ВР, зробивши необхідні перерахунки спільно з житлово-комунальними підприємствами.
3. Про результати розгляду та прийняте рішення сповістити письмово на вищевказану адресу».
До теперішнього часу міський голова не розглянув та не надав відповідь на звернення гр. Т., чим порушив як вимоги Постанови ВР, так і вимоги Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів.
«Пенсіонер Козлов», тел. для уточнень: 050 422 42 14
- блоґ користувача kwp
- 8802 перегляди