Що потрібно, щоб відчути себе паном?

Що потрібно, щоб відчути себе паном?

Виявляється, що це дуже просто.
Я. вірішив звернутися до Президента України.
На вказану на сайті Президента України електронну поштову адресу requests@apu.gov.ua відправив звернення.
Результат моїх дій повністю співпадає з результатом аналогічного звернення, описаного в статті «Чи має народ доступ до «тіла» свого слуги? Або: Зеленський відгородився від українців, до президента не достукатися, що сталося?» (https://sd.ua/blog/11696)

Я, у якого клята електронна пошта не сприйняла звернення, занепокоївся станом справ у Президента Зеленського, пішов далі та відправив звернсння до Володимира Олександровича рекомендованим листом через «Укрпошту», яке успішно дійшло до Офісу Президента України (ОПУ).
Просив роз’яснити ситуацію.
Одержав коротеньку та дуже змістовну відповідь (лист від 14.11. вих. № 12-09/5493):
«Шановний пане!
На Ваш запит від 11 листопада 2019 року, який стосується роботи поштової скриньки для надсилання електронних звернень громадян до Президента України, повідомляємо, що за інформацією, наданою Департаментом з питань звернень громадян Офісу Президента України, у зв’язку з надмірним збільшенням кількості електронних звернень до Глави держави, що призводить до затримки їх опрацювання, наразі електронні звернення не приймаються. Тому заявникам пропонується користуватися іншими передбаченими законодавством способами доставки звернень: поштою (вул. Банкова, 11, м. Київ, 01220) або на особистому прийомі (вул. Шовковична, 12, м. Київ).
З повагою,
т. в. о. Керівника Департаменту доступу до публічної інформації Офісу Президента України Т. Козицька».

Всього один абзац (два речення), а скільки матеріалу для роздумів, аналізу, емоцій та висновків.
На жаль (а, можливо, на щастя), я не Остап Вишня.

1. З першого рядку зрозумів, що за все своє життя я не почував такої гордості та пошани до моєї скромної особистості.
Навіть, після того, як Володимир Олександрович дозволив всім бути президентами.
А тут не тільки президент, а ще й пан (читай: господар), та ще й шановний (якого поважають, шанують).
А знак оклику (!) - розділовий знак, який ставиться в кінці речення для висловлення сильного почуття.
Сильні почуття теж не міг не відчути …
Як сказано:
"Слуги, з усяким страхом коріться панам не тільки добрим і лагідним, але й прикрим" (Перше послання Петра, 2:18).

А в підписі відчув безмірну повагу керівнка цілого департаменту.
Правда, не повноцінного керівника, а «в. о.» (виконуючого обов’язки) та ще й «т.» (тимчасово). Зате, «слуги народу», а я і є частиною народу.

2. Так як же «слуга» вирішив проблему, перед якою опинився «пан»?
«У зв’язку з надмірним збільшенням кількості електронних звернень до Глави держави, що призводить до затримки їх опрацювання, наразі електронні звернення не приймаються».

Відчуваєте всю мудрість, глибину чиновницької думки та її оригінальність?
Якщо кількість звернень забагато, то є просте рішення: звернення не приймати.
У попередніх президентів та їх челяді до такого не змогли додуматись.

3. «Слуга» пропонує «пану» два варіанти:
«Тому заявникам пропонується користуватися іншими передбаченими законодавством способами доставки звернень: поштою або на особистому прийомі.

4. Перший: відправити поштою.
Якщо всі заявники замість електронної пошти будуть користуватися звичайною поштою, то хіба при цьому кількість звернень зменшиться? І хіба при цьому не буде «затримки їх опрацювання»?
Щось не ладиться у «слуги» з логікою.
Чи може це робиться для завантаження та фінансової підтримки "Укрпошти"?

5. Другий: на особистому прийомі.
Уявіть собі: всі «пани», які не змогли звернутись до Президента України через інтернет, кинулися купувати квитки на потяг чи літак, а то й поїдуть «своїм ходом», щоб передати «слузі» свої звернення.
Це ж скільки додаткових рейсів необхідно буде ввести для «панства»!

А тепер від емоцій перейдемо до аналізу ситуації (арифметика – наука точна).

1. Протягом січня – вересня 2019 року до Президента України надійшло 53400 звернень громадян, при цьому (з урахуванням колективних звернень) звернулося понад 574,7 тис. громадян, якими порушено 61991 різноманітне питання. Із загальної кількості звернень 49333 (92,4 відсотка) надійшло поштою (з яких 14097 звернень – засобами електронного зв’язку і 891 – з сайту петицій Офіційного Інтернет-представництва Президента України) та 4067 звернень (7,6 відсотка) отримано на особистому прийомі в приймальні громадян Офісу Президента України.

2. У зверненнях до Президента України громадяни протягом трьох кварталів 2019 року порушили 61991 різноманітне питання, що на 39,0 відсотків більше аналогічного показника попереднього року (у 2018 році – 44613 питань). Насамперед, за актуальністю, це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, соціального захисту, комунального господарства, житлової політики і охорони здоров’я.

3. На другому місці за актуальністю – питання соціального захисту – 7294 питання, що складає 11,8 відсотка від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зросла на 67,6 відсотка порівняно із попереднім роком.

Висновок:
Якщо відкинути іронію, сарказм, та емоції, то можно констатувати, що Президент України Володимир Зеленський та посадові особи Офісу Президента України позбавляють громадян України конституційного права на звернення.
Право на звернення гарантується громадянам:

- Конституція України.
Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

- Закон України «Про звернення громадян»:
Стаття 1. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

- Закон України від 2 липня 2015 року № 577-VIII “Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції” з 28 жовтня 2015 року “письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення)". 

«Пенсіонер Козлов», "пан" із численного панства, що підтверджується офіційним листом з ОПУ.