Знущання чиновників міської влади над «прикутим» до ліжка пенсіонером

     Знущання чиновників міської влади над «прикутим» до ліжка пенсіонером, який за станом здоров’я потребує постійного стороннього догляду, нездатен до самообслуговування

     В м. Сєвєродонецьку проживає громадянин (назвемо його: гр. К.), який потребує соціального захисту та підтримки від міськоїї влади, але не одержує ні захисту, ні підтримки, а навпаки: знущання та садистські дії від міських чиновників.

     ► 1. Гр. К. позбавляють права на одержання субсидій на житлово-комунальні послуги, передбачені законодавством.
     Йому 6 сезонів (36 місяців) не призначають субсидії через наявність заборгованості за послуги житлово-комунальних підприємств – надавачів послуг (ЖКП). По даним міської ради (лист на ім’я народного депутата України А. М. Геруса від 23.06.20. № 2640) сумарна заборгованість станом на 01.04.2020 р. становить 37002.78 грн.
     Реструктуризувати заборгованість він не може з трьох причин:
   • 1. Рішенням «Постійно діючої комісії з розгляду питань реструктуризації заборгованості плати за утримання житла та плати за комунальні послуги» (створеною Сєвєродонецькою міською радою, голова комісії - ГРИГОРІЙ ПРИГЕБА), від 13.11.2019р. йому відмовлено в реструктуризації заборгованості.
   • 2. Житлово-комунальні підприємства – надавачі послуг (ЖКП) пропонують умови реструктуризації, згідно яких загальна сума щомісячної оплати реструктуризованої заборгованості та поточних платежів по всім ЖКП доходить, за останніми пропозиціями в квітні 2020 р., до 88 % від його пенсії, що протирічить вимогам добросовісності, розумності та справедливості, передбаченими Цивільним кодексом України (ЦКУ).
   • 3. За признанням Мінрегіону, процедура (механізм) реструктуризації заборгованості на законодавчому рівні не визначена.

     При розгляді його звернень чиновники міськради та Управління праці та соціального захисту населення (УПтаСЗН), начальником якого оостанні три роки була в основному НАТАЛІЯ ВАСИЛЕНКО (а в 2020 р. - в. о. АНДРІЙ ГАВРИЛЕНКО та ОЛЕКСАНДР УРЯДОВ)  не враховують вимоги Указу Президента України № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»:
     «…приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани праці, … та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки», тому гр. К. просив врахувати:
     а) він є ветераном праці, має 45-річний стаж роботи;
     б) має статус «Дитина війни». Його батько загинув в період Великої Вітчизняної війни (все життя прожив без батька). Його сім’я мала статус сім’ї загиблих в період ВВВ;
     в) тяжкі життєві обставини (за станом здоров’я (трофічні виразки на ногах, нестерпні болі, цілий букет серцево-судинних захворювань, цукровий діабет важкої форми - інсулінозалежний), віком (1943 р. н.) та обмеженими фізичними можливостями він не може нікуди прийти особисто для вирішення цього та інших питань.
     Зареєстрований та проживає один. Без сторонньої допомоги не може віднести ні заяви, ні інші довідки та документи або одержати їх.
     З висновку Лікарсько-консультаційної комісії (ЛКК) № 2054 від 20.06.2019р. Комунального некомерційного підприємства «Консультативно-діагностичний центр» Сєвєродонецької міської ради:
     "Згідно Постанови КМУ № 558 від 29.04.2004, гр. К. за станом здоров’я потребує постійного стороннього догляду, нездатен до самообслуговування (особа похилого віку)".
    По його проханню до УПтаСЗН йому не надали візок на колесах (інвалідну коляску).
    Навіть продуктовий набор, виділений супермаркетом АТБ, йому не надали.

     В листі від 14.04.2020р., № 3152/06, в. о. начальника УПтаСЗН Андрій Гавриленко на його звернення № 916КЕ(01) пише:
     «Після всебічного розгляду обставин Вашої справи, рішенням комісії рекомендовано призначити Вам субсидію за умови укладання договорів реструктуризації».
    Враховуючи висновки, вказані в актах, висновки ЛКК та його стан здоров’я, якими ж можно бути безсердечними, жорстокими та безжалісними, вимагаючи укладення договорів заборгованості, свідомо знаючи, що це неможливо через наступне:
    1. Комісія по реструктуризації заборгованості відмовила йому в укладенні договорів реструктуризації (протокол № 4 від 13.11.2019 р.).
    2. ЖКП пропонують неприйнятні для нього умови реструктуризації, згідно яких щомісячні сумарні платежі по погашенню заборгованості та поточної плати сягають 88 % від його доходу (пенсії).
    3. В роз’ясненнях Департаменту економіки систем життєзабезпечення Мінрегіону від 20.06.2017 «Щодо реструктуризації заборгованості населення за спожиті житлово-комунальні послуги»:
    «... Наразі процедура (механізм) реструктуризації заборгованості на законодавчому рівні не визначена ...».
    Гр. К. не може реструктуризувати заборгованість через те, що йому не дозволяють це зробити ні Комісія по реструктуризації заборгованості, ні ЖКП, ні центральні органи влади.
     Якими ж цинічними виглядають дії та слова (зокрема, в. о. начальника УПтаСЗН Андрія Гавриленко), які, свідомо, знаючи, що договори реструктуризації неможливо укласти, рекомендують «призначити Вам субсидію за умови укладання договорів реструктуризації».

     Неодноразові звернення та переговори між гр. К. та ЖКП з приводу укладення договорів реструктуризації залишаються безрезультатними через недосягнення між сторонами згоди про умови реструктуризації.
    Наглядний приклад: пропозиції ЖКП з умовами реструктуризації заборгованості, запропоновані в квітні 2020 року.
    Згідно цим пропозиціям, щомісячна сумарна плата по погашенню заборгованості та поточних платежів сягають 88 % від його доходу (пенсії), на що він, звичайно, не може погодитися.
    Детальний аналіз пропозицій наведено в зверненні гр. К. від 26.04.2020р. вих. № 917КЕ(02).

     Акти обстеження складають регулярно.
     Надаю виписки з Актів обстеження матеріально-побутових умов сім'ї
     а) Акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї від 28.10.2019 р.
     VІІІ. Додаткова інформація
     «Гр. К.за даною адресою зареєстрований та проживає один. З останнього часу відвідування у заявника нічого не змінилося. Стан здоров'я погіршився, заявник потребує постійного догляду. У заявника накопичилась заборгованість за комунальні послуги, тому, що пенсія невелика, багато коштів витрачає на ліки, сплачувати заборгованість та поточні платежі заявник не в змозі, договори на реструктуризацію боргів на час складання акту не заключені, тому, що організації, по яким є борг, пропонують такі умови, які не влаштовують заявника».

     б) Акт обстеження матеріально-побутових умов сім'ї від 20.02.2020 р.
     VІІІ. Додаткова інформація
     «Гр. К. зареєстрований один. З останнього часу відвідування у заявника нічого не змінилося. Стан здоров'я ще більше погіршився, заявник потребує сторонньої допомоги. У зв'язку з тим, що у заявника пенсія невелика, накопичилась заборгованість за комунальні послуги, сплачувати борги та поточні платежі по тім умовам, які пропонують комунальні організації, заявник не в змозі. На час складання акту договори реструктуризації не заключені».
     В актах пропущена фраза з висновку лікарсько-косультативної комісії: «нездатен до самообслуговування», що має важливе значення при урахуванні конкретних обставин, що склалися для вирішення питання призначення субсидії.
     Але на основі розгляду цих актів, враховуючи матеріально-побутові умови гр. К., «Комісія з питання призначення соціальних допомог, виходячи з конкретних обставин, що склалися у сім’ї», створена Сєвєродонецькою міською радою, не вважає за потрібне призначити йому субсидію без реструктуризації заборгованості, яку я не можу оформити.

     Законодавство дозволяє призначити субсидію при наявності заборгованості при відсутності договорів реструктуризації, як за рахунок державного, так і за рахунок місцевого бюджету.

     Комісія, мабуть, вважає, що щомісячна плата за послуги ЖКП в розмірі 88 % від пенсії – це справедливо.

     В актах обстеження матеріально-побутових умов сім'ї вказано:
- Гр. К. за даною адресою зареєстрований та проживає один
- Стан здоров'я погіршився.
- Стан здоров'я ще більше погіршився.
- Заявник потребує постійного догляду.
- У заявника накопичилась заборгованість за комунальні послуги, тому, що пенсія невелика.
- Багато коштів витрачає на ліки.
- Сплачувати заборгованість та поточні платежі заявник не в змозі.
- Договори на реструктуризацію боргів на час складання акту не заключені, тому, що організації, по яким є борг, пропонують такі умови, які не влаштовують заявника

     В актах пропущена фраза з висновку лікарсько-косультативної комісії: «нездатен до самообслуговування», що має важливе значення при урахуванні конкретних обставин, що склалися для вирішення питання призначення субсидій.

     Вважаю, що вказаних конкретних обставин, що склалися у сім’ї достатньо, щоб «Комісія з питання призначення соціальних допомог, виходячи з конкретних обставин, що склалися у сім’ї», створена Сєвєродонецькою міською радою, прийняла рішення про призначення гр. К. субсидії без вимог про укладання договорів реструктуризації, які неможливо укласти. Діюче законодавство це не забороняє.

     Мабуть, члени цієї комісії на чолі з ІРИНОЮ СТЕПАНЕНКО мають садистське задоволення, знущаючись над немічним пенсіонером.

     Я вважаю, що такі дії, виходячи з конкретних обставин, що склалися у сім’ї, по відношенню до гр. К. є несправедливими.
     Мабуть, в даному випадку діє «Закон Коблиця», згідно якого:
«Будь-яка комісія здатна прийняти рішення більш дурне, ніж будь-який з її членів».

     Порівнюючи ці садистські знущання чиновників міської влади, включаючи УПтаСЗН, з останніми рапортами, в зв’язку з близькими виборами, про їх «досягнення», я рекомендую подумати про доцільність довірити їм владу на наступний термін.

     ДУМАЙ-ТЕ.

     «Пенсіонер Козлов»., тел. для уточнень: 050 422 42 14