Хто захистить громадян м. Сєвєродонецька від «ЗАХИСНИКІВ» з Управління праці та соціального ЗАХИСТУ населення?

Вже двадцять років працює програма по наданню громадянам житлових субсидій.

Дехто пам’ятає: які проблеми були на початку цього шляху: велика кількість різних довідок, величезні черги при оформленні, безліч причин, щоб не призначити субсидію.

Влада постійно вдосконалювала законодавство, щоб спростити процедуру призначення субсидій до мінімуму.

Ось тільки частина нормативно-правових актів:

** Постанова Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2015 р. № 106 Про удосконалення порядку надання житлових субсидій
5. Збільшити граничну чисельність працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних, районних державних адміністрацій.
По Луганській області це збільшення дорівнює 163 працівників.
Мабуть, і Сєвєродонецьку "перепало" збільшення на необхідну кількість працівників.
За наведеними на сайті «Сьогодні в Сєвєродонецьку» даними (http://svsever.lg.ua/2018/01/zarplata_byudzhetnikov_v_severodonecke_v_2017_godu) в УПСЗН працює 135,5 «штатних одиниць».

Може, заробітна плата мізерна?
Не знаю, судіть самі. По даним з того ж сайту, - середня зарплата:
У керівників (14 штатних одиниць) - 12612 грн,
у фахівців (110) - 10549,
у службовців (3,5) - 8942,
у обслуговуючого персоналу (8) - 5331.
Всього по УПСЗН - 10413. 

** Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2016 р. № 319
2. Міністерству соціальної політики та Міністерству інфраструктури разом з Українським державним підприємством поштового зв’язку “Укрпошта” забезпечити доставку громадянам повідомлень про призначення субсидії за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам ...

Таким чином, уряд виділив кошти на доставку громадянам повідомлень про призначення субсидій. Виділено кошти на олату працівників, які будуть виконувати роботу по повідомлення громадян призначення субсидії. Кошти виділені - повідомлення не доставляють. Де ці виділені гроші?

** Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2015 р. № 475 «Про спрощення порядку призначення та надання населенню житлових субсидій»

до мінімуму спрощено порядок призначення та надання населенню житлових субсидій.

Підсумуємо:
- За рахунок держбюджету збільшено кількість працівників, які займаються призначенням субсидій;
- За рахунок держбюджету забезпечено доставку громадянам повідомлень про призначення субсидії;
- до мінімуму спрощено порядок призначення та надання населенню житлових субсидій. Необхідно заповнити всього два документи: заяву та декларацію про доходи.

Здавалось би: любі громадяни, спокійно, без зайвого клопоту, заповнюйте заяву та декларацію і через максимум 25 днів одержуйте ВДОМА повідомлення про призначення (не призначення) субсидії.

Але ж ні ...
Чиновники з Управління праці та соціального захисту населення м. Сєвєродонецька (далі - УПСЗН) не можуть дозволити розслабитися громадянам.

І почали створювати штучні перешкоди.

Перешкода перша.
В УПСЗН, біля кабінету № 10б (Начальник відділу обробки заяв та прийняття рішень) висить об’ява "Розрахунок субсидії на опалювальний період буде розраховано ПІСЛЯ розпорядження Сєвєродонецької міської ради щодо початку опалювального періоду для централізованого опалення".
Навіщо і що ця об’ява значить в січні 2018 р., коли пішов вже четвертий місяць опалювального сезон, який розпочався згідно розпорядження міського голови від 18 жовтня 2017 р. № 516 (http://sed-rada.gov....ate19102017-909):
1. Розпочати опалювальний сезон 2017-2018 років з 09-00 годин 20 жовтня 2017 року.
Прочитавши цю об’яву, що повинен робити громадянин, який прийшов оформляти субсидю?

Перешкода друга.
Біля того ж кабінету висить ще одна об’ява: "При оформлении субсидии при себе иметь квитанцию об оплате электро-энергии".
А це що за "вибрик".
- Яку квитанцію?
- При заборгованості в 1000 грн достатньо мати квитанцію про оплату на суму в 1 копійку?
- Якої давності повинна бути квитанція?
Якщо громадянин останню оплату зробив шість місяців назад, а потім шість місяців не жив (не користувався електро-енергією), така квитанція дійсна?
- А де взяти квитацію громадянину, який робить оплату через інтернет, а принтера не має?

- Автор об’яви має " квитанцію" від психіатра про його дієздатність?

А чи знайомий автор об’яви з вимогами п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України. від 21 жовтня 1995 р. N 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг ...", який звучить так:
"Забороняється вимагати від громадян документи, що не передбачені цим Положенням".

Квитанції про оплату електро-энергії Постановою не передбачені. Це – самодурство чиновників з УПСЗН.

Перешкода третя.
Для нарахування субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, згідно Постанови, у П'ЯТИДЕННИЙ строк з дня його отримання подаються відомості про:
- склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб - житлово-експлуатаційними …
- доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ...
- доходи осіб з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування - Пенсійним фондом …

Згідно Постанови, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення мають право робити запити та безоплатно ОТРИМУВАТИ У СТРОК ДО 15 КАЛЕНДАРНИХ ДНІВ від ДФС, Державтоінспекції, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання ...

Таким чином, законодавець виділив максимум 15 днів для одержання всіх необхідних даних.

Згідно Постанови рішення про призначення (непризначення) субсидії ПРИЙМАЄТЬСЯ ПРОТЯГОМ ДЕСЯТИ ДНІВ ПІСЛЯ ПОДАННЯ ЗАЯВИ ТА ОТРИМАННЯ ВІДОМОСТЕЙ ...

Сумарно: ДВАДЦЯТЬ П’ЯТЬ ДНІВ.

Надалі: більш цікаво. Згідно Постанови:
«При цьому структурним підрозділом з питань соціального захисту населення ПОВІДОМЛЯЄТЬСЯ ЗАЯВНИКУ про призначення (непризначення) субсидії».

«Підніміть руку» ті, кого через 25 днів після подання заяви УПСЗН повідомило про призначення (непризначення) субсидії.
Так, саме ПОВІДОМИЛИ, а не мовчки запропонували прийти кудись за відповіддю.
Та, вистоявши декілька годин в черзі, взнати, що відповіді ще немає.

Таким чином, чиновники з УПСЗН не тільки не захищають громадян, а створюють штучні перешкоди для здійснення громадянами своїх законних прав та ускладнюють їх життя.

Чи потрібен нам (вам) такий ЗАХИСТ від Управління ЗАХИСТУ?

"Пенсіонер Козлов", тел. для уточнень та консультацій: 050 422 42 14