Чи доб'ється мій сусід призначення субсидії?

Чи доб'ється мій сусід призначення субсидії?

Мій сусід гр. К. подав в Управління праці та соціального захисту населення Сєвєродонецької міськради (УПСЗН) заяву про призначення субсидії з початку опалювального сезону (з 01 жовтня 2017 р.).
Одержав відповідь (від 15 січня 2018 р., № 365/08) за підписом начальника УПСЗН Н. В. Василенко:
«Оскільки, до заяви на призначення субсидії Ви не додали довідки про погашення заборгованості або копії договорів на погашення реструктуризованої заборгованості, вирішити питання щодо призначення Вам субсидії неможливо».

Ну, гр. К. - натура настирлива, і він вирішив вияснити: "неможливо" чи "не бажається" комусь. Можливо, "неможливо" для гр. К., який, як настирлива муха, не дає спокійно жити чиновникам з УПСЗН та міськради.
Вірішив "покопатися" в діючому законодавстві.

Дещо "накопав".

Опишу детально. Можливо, він не один такий, кому відмовили в призначенні субсидії з цього приводу, і його досвід допоможе цим громадянам добитися справедливості та одержати субсидію, в якій їм відмовили.

Гр. К. вважає, що УПСЗН безпідставно, протизаконно відмовило йому в призначенні субсидії з жовтня 2017 р. на опалювальний період 2017 – 2018 р. р. з огляду на наступне:

Для незаможних громадян держава передбачила безповоротну допомогу (субсидію), завдяки якій громадяни оплачують послуги ЖКП не вище визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотку платежу.
Згідно «Постанови Верховної Ради України Про оплату житлово-комунальних послуг населенням України":
«Значне падіння життєвого рівня населення в результаті підвищення цін на споживчі товари, зростання заборгованості по заробітній платі і пенсіях зумовлює подальше збільшення заборгованості громадян за житлово-комунальні послуги.
Для забезпечення конституційних прав громадян України і недопущення звуження їх змісту та обсягів (статті 22 і 48 Конституції України Верховна Рада України постановляє:
1. Встановити плату за житло і комунальні послуги не більше 15 відсотків фактично отриманого сукупного доходу сім’ї. Рівень сукупного доходу сім’ї і частка плати за житлово-комунальні послуги у цьому доході встановлюються на підставі декларування доходів усіх членів сім’ї».

Процедура надання субсидій регламентується Постановою Кабінету Міністрів України. від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (Постанова № 848).

Згідно з Постановою № 848, призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням в м. Сєвєродонецьку здійснюється структурним підрозділом з питань соціального захисту населення, виконавчого органу міської ради: УПСЗН.

Згідно з Постановою № 848:

§. Для призначення субсидії громадянин подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації
заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами;

Забороняється вимагати від громадян документи, що не передбачені цим Положенням.

Всякі «довідки про погашення заборгованості або копії договорів на погашення реструктуризованої заборгованості» (як пише начальник УПСЗН Наталія Василенко), є незаконними, протирічать вимогам законодавства, і показують рівень компетентності / некомпетентності чиновників УПСЗН.

§. Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, і розраховується:
на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня;
на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня.

§. Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення мають право робити запити та безоплатно отримувати у строк до 15 календарних днів від ДФС, Державтоінспекції, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, які здійснюють технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна, вищих навчальних закладів, фондів соціального страхування інформацію, необхідну для призначення субсидій та проведення перевірок достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням субсидій.
Рішення про призначення (непризначення) субсидії приймається протягом десяти днів після подання заяви та отримання відомостей, визначених абзацами дев’ятим - тринадцятим цього пункту. При цьому структурним підрозділом з питань соціального захисту населення повідомляється заявнику про призначення (непризначення) субсидії.

Таким чином, максимальний термін розгляду заяви дорівнює 25 днів.

§. Ось як змінився текст абзацу 1 пункту 13 Постанови № 848:
■ Редакція від 31.03.2011. Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає органу праці та соціального захисту населення довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінпраці. У разі виникнення до 1 грудня 2006 р. заборгованості з платежів за житлово-комунальні послуги субсидія призначається за умови укладення громадянином з підприємствами-надавачами житлово-комунальних послуг договорів про реструктуризацію заборгованості.
■ Редакція від 23.07.2011. Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає органу праці та соціального захисту населення довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні, за формами, затвердженими Мінпраці.

Таким чином, з 23.07.2011 р. і по теперішній час в Постанові № 848 при призначенні субсидії відсутня вимога про укладенні громадянином договорів про реструктуризацію заборгованості.

1. Гр. К. писав заяву не на подовження субсидії, якої не одержував весь неопалювальний період, а на ПРИЗНАЧЕННЯ НОВОЇ, при призначенні якої законодавство не передбачає додання довідок про погашення заборгованості або копії договорів на погашення реструктуризованої заборгованості.

2. В листі від 15 листопада 2017 р., вих. № 8.1.1/7-К301740.17-1/20-36, який підписав Представник Уповноваженого Верховної Ради України з питань дотримання соціально-економічних та гуманітарних прав Д. О. Лях, надано роз’яснення з цього питання:
«Водночас звертаємо увагу, що у ході провадження Уповноваженого з прав людини з окреслених питань отримано роз’яснення від Мінсоцполітики України, в яких зазначається, що інформація від організацій-надавачів послуг про наявність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг береться до уваги лише у випадку її автоматичного призначення на наступний період (після закінчення попереднього опалювального періоду), а також при припиненні раніше призначеної субсидії. При призначенні субсидії ... за новим зверненням та при розрахунку субсидії на опалювальний сезон наявність заборгованості не враховується».

«Враховуючи окреслену позицію Мінсоцполітики, Ви маєте право звернутися до органів соціального захисту з новим зверненням щодо призначення субсидії і при цьому наявність заборгованості не враховуватиметься».

3. В відповіді на звернення гр. К.(вих. № 641-4.КЕ від 02.01.2018 р.) з Мінсоцполітики в Департамент соціального захисту населення Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, а також гр. К. було направлено роз’яснення від 18.01.2018 № 235/о/112-18/201, в якому сказано:
«Таким чином надавачі послуг подають інформацію про заборгованість на запити, а орган соціального захисту населення враховує відповідні дані залежно від того чи субсидія призначається вперше (подаються нові заява і декларація), чи на наступний термін (без звернення)».
В даному випадку гр. К. подав нову заяву і декларацію, а не прохання подовжити уже призначену субсидію на наступний термін.
Невже в УПСЗН працюють такі «спеціалісти», що не не бачать різниці між «субсидія призначається по новій заяві» чи «на наступний термін (без звернення)»?

4. Вимогу УТСЗН про укладення договорів реструктуризації неможливо виконати ні практично, ні теоретично.

Питання реструктуризації заборгованості регламентуються наступними НПА:
Закон України Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію.
Закон України Про реструктуризацію заборгованості за надані послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і комунальні послуги, що утворилася станом на 1 грудня 2006 року.

Кабінет Міністрів України. Постанова від 27 червня 2003 р. N 976 Про затвердження Порядку погашення реструктуризованої заборгованості та внесення поточних платежів за житлово-комунальні послуги.
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ru/976-2003-%D0%BF

Згідно з цими НПА: «На період погашення реструктуризованої заборгованості загальна сума платежів, що вносяться громадянами на оплату поточних платежів та платежів по погашенню реструктуризованої заборгованості, не повинна перевищувати 20 відсотків доходів, що визначаються при нарахуванні субсидій для пенсіонерів».

Згідно інформаційного листа за грудень гр. К. нараховано за опалення 767.86 грн.
Розмір його пенсії 3016.43 грн.
20 % від його пенсії дорівнює 603.29 грн.
Тільки плата за опалення, без врахування поточних платежів за послуги другим ЖКП та платежів по погашенню реструктуризованої заборгованості, перевищує 20 % від його пенсії.
Таким чином, без призначення субсидії неможливо зробити реструктуризацію.
Без реструктуризації УПСЗН не призначає субсидію.
«Замкнуте коло».

5. На повторну пропозицію гр.. К. в ТОВ «ТАУН СЕРВІС» йому відмовили в реструктуризації боргу, мотивуючи тим, що він раніше відмовився від їх графіку погашення заборгованості.
Дійсно, гр. К. не згодився на пропозиції ЖКП тому, що за цими пропозиціями сумарні платежі значно перевищували 20 відсотків від його пенсії.
Генеральний директор ТОВ «ТАУН СЕРВІС» зробив наголос: «Також зазначимо, що укладання договору про реструктуризацію заборгованості за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення є правом підприємства, а не обов’язком»
Таким чином, після відмови в реструктуризації одним підприємством, немає сенсу вести переговори з другими підприємствами, тому, що для продовження субсидії, за думкою посадових осіб УПСЗН, необхідно укласти договори з усіма підприємствами ЖКГ або погасити заборгованості. На погашення заборгованості в гр. К. відсутні кошти.
Таким чином, одне підприємство може заблокувати весь процесс реструктуризації, що і вийшло у гр. К. з ТОВ «ТАУН СЕРВІС».

Ось таке обгрунтування протизаконних дій, з яким я повністю згоден, зробив гр. К.
Для вирішення цьго питання гр. К. звернувся практично у всі органи влади: Президент, Генеральна прокуратура, Верховна Рада, Уповноважений з прав людини, Кабінет Міністрів, Мінсоцполітики, ...

Вважаю, що гр. К. доб’ється призначення йому субсидії (поживемо – побачемо !!!), та пропоную домагатися від чиновників УПСЗН та міськради виконання законних вимог громадян.

"Пенсіонер Козлов", тел. для уточнень та консультацій: 050 422 42 14