Україна внесла виробників напою Pepsi і батончиків Mars до переліку міжнародних спонсорів війни

Україна внесла PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло дві провідні харчові корпорації PepsiCo та Mars до переліку міжнародних спонсорів війни.

НАЗК пояснює своє рішення тим, що ці корпорації не припинили роботу в рф.

"Попри заяви про скорочення свого бізнесу, припинення рекламної діяльності та виробництва своєї продукції, вони продовжують працювати в рф, сплачуючи значні податки до її бюджету, тим самим підтримують економіку країни-агресорки", - заявляє агенство.

НАЗК зазначає, що компанія PepsiCo виробляє прохолоджувальні напої, соки, чипси, закуски, молочні продукти та інші продукти харчування під основними марками Chester’s, Chipsy, Lay’s, Mirinda, Pasta Roni, Pepsi, Propel, Sandora, 7up, Simba, Snack a Jacks, Sonric’s, Tropicana, "Агуша", "Чудо", "Слов’яночка", "Садочок", "Сандорик", "Машенька" тощо.

"Компанія працює в росії з 1974 року, має 19 заводів, близько 20 тис. співробітників та 40 тис. сільськогосподарських працівників. За показником чистого прибутку PepsiCo є четвертою за розміром компанією в галузі напоїв і харчових продуктів у рф", - наголошують в агенстві.

За даними НАЗК PepsiCo збільшила свої доходи в рф у перший рік повномасштабного вторгнення. "Так, виторг ТОВ "ПЕПСИКО ХОЛДИНГС" за 2022 рік виріс до $ 2,59 млрд (або 176,5 млрд руб.) зокрема, чистий прибуток виріс на 333% до $ 525 млн, порівняно з 2021 роком. Податків до бюджету рф було сплачено на понад $115 млн (або 8,29 млрд руб.)", - йдеться у повідомленні.

Агенство нагадує, що у березні 2022 року компанія заявила про припинення рекламної діяльності та виробництва напоїв у росії у зв’язку з повномасштабним вторгненням росії в Україну.

Проте, у серпні 2022 року виробництво напоїв "7Up" та Mirinda під брендами Evervess та Frustyle відновили. У березні 2023 року, відновили виробництво напою Pepsi під брендами Evervess (вищий ціновий сегмент) та "Любимый" (нижчий ціновий сегмент). Крім того, PepsiCo запустила в країні новий бренд лимонаду, продовжує виробництво та дистрибуцію інших товарів: чипси, снеки та молочні продукти.

"За інформацією зі ЗМІ, чипси Lay’s компанії PepsiCo були знайдені в харчових пайках російських солдатів", - наголошує НАЗК.

Компанія Mars також виробляє харчові продукти, відома шоколадними батончиками, але виробляє й корми для домашніх тварин, жувальні гумки, напої, їжу швидкого приготування, консервовані соуси. Основні торгові марки – Mars, Snickers, Milky Way, Twix, Bounty, M&M’s, Whiskas, Pedigree, Uncle Ben’s. Також корпорації належить серія торгових марок Wrigley.

"Mars працює в росії понад 30 років, інвестувала в економіку країни-агресора $2,5 млрд, створила понад 6 тис. робочих місць та має на території росії 10 фабрик", - пише НАЗК.

Агенція зазначає, що компанія Mars обіцяла скоротити бізнес на території рф після початку повномасштабної агресії. “Будь-який прибуток від російського бізнесу буде використаний на гуманітарні цілі. Компанія не буде імпортувати та експортувати продукцію”, – йшлося в офіційній заяві компанії.

"Проте, фабрики продовжують працювати в росії зі збільшенням доходів у 2022 році порівняно з 2021 роком. Виторг ТОВ "Марс" за 2022 рік виріс до $2,45 млрд (або 176,5 млрд руб.), чистий прибуток виріс на 59% до $377 млн (або 27,2 млрд руб.), податків сплачено до бюджету рф на понад $93 млн (або 6,76 млрд руб.)", - йдеться у повідомленні.

НАЗК наголошує, що сплачуючи податки, іноземні компанії допомагають російській економіці, зокрема це стосується нещодавно введеного військового податку на додану вартість та податку на прибуток.

Нагадаємо, на сьогодні у список спонсорів війни занесено 38 компанії з 15 країн. Найбільше у списку компаній з Китаю - 9, США - 7, Греції - 5.