Обзор новостей налоговой инспекции

Для надання  послуг з куріння кальяну необхідно мати ліцензію

Згідно зі ст. 1 Закону України від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 481) тютюнові вироби - це сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування, а роздрібна торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб'єктам господарювання.

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Враховуючи вище зазначене, суб'єкт господарської діяльності, який надає послуги з куріння кальяну, а також реалізує тютюнові замінники для куріння кальяну, може здійснювати таку діяльність лише за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.

 

Про стягнення податкового боргу з боржників – платників податків у квітні 2014 року 

Державна податкова інспекція у м.Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області на виконання покладений Податковим кодексом України завдань щодо стягнення з боржників - платників податків заборгованості з податкових платежів у протягом квітня 2014 року звернулась до Луганського окружного адміністративного суду  з поданнями відносно підприємств – боржників про стягнення грошових коштів на загальну суму 357,15 тис.грн.

Вказані грошові вимоги  ДПІ у м.Сєвєродонецьку до боржників  задоволені судом у повному  обсязі та  на даний час вживаються  заходи по виконанню судових рішень щодо стягнення боргу.

 

Адміністративний арешт коштів на рахунку платника податків може бути застосовано контролюючим органом виключно на підставі рішення суду.

Адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом.

Арешт майна може бути застосовано, якщо з’ясовується одна з таких обставин:

  •     платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
  •     фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
  •     платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
  •     відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, торгові патенти, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій;
  •     відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі;
  •     платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна , яке перебуває у податковій заставі;
  •     платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке перебувається в податкову заставу.

Відповідно до п. 4 ст. 94 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.  Згідно з пп.94.6.2 п.94.6 ст.94 ПКУ арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.

Звільнення коштів з-під арешту банк або інша фінансова установа здійснює за рішенням суду.

 


Щодо організації контрольно – перевірочної роботи

Про стан контрольно – перевірочної роботи щодо фізичних осіб – підприємців повідомив заступник начальника ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області Олександр Ломонос.

Відділом контрольно – перевірочної роботи доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у м.Сєвєродонецьку за 2013 рік проведено 443 перевірки суб’єктів господарювання  юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

За результатами перевірок суб’єктів господарювання юридичних осіб з питання своєчасності виплати заробітної плати і перерахування податку з доходів фізичних осіб додатково донараховано до бюджету 1258,4  тис.грн. податку.

За результатами перевірок суб’єктів господарювання фізичних осіб – підприємців додатково донараховано до бюджету 328,1 тис.грн. податків та зборів

Олександр Ломонос підкреслив, що на сьогоднішній час роботу зорієнтовано на вдосконалення умов для добровільної сплати податків та зборів. Однією з цих умов є зменшення кількості перевірок суб'єктів господарювання і зосередження уваги на ризикових операціях, виявленні та ліквідації схем ухилення від оподаткування.

 

Виправлення помилок у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних з ПДВ

Відповідно до п. 1 р. І Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.11.2013 № 708, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.12.2013 за № 2118/24650 (далі - Порядок), виправлення помилки в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки.
   
Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.
    
Пунктом 2 р. V Порядку визначено, що при виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком «-» та правильний запис запис із знаком «+».

Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку: в колонці 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису; в колонках 2 - 6 розділу I та/або колонках 2 - 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються; у відповідних колонках 7 - 12 розділу I та/або колонках 8 - 16 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком «+» чи «-». При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру.

 

Розяснення щодо відшкодування ПДВ облігаціями внутрішньої державної позики 

ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області згідно з листом Міністерства доходів і зборів України  від 30.06.2013 №12634/7/99-99-01-01-17 з метою оперативного інформування платників про особливості застосування постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №139 “Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість” у частині відшкодування податку на додану вартість облігаціями внутрішньої державної позики надає роз'яснення із зазначеного питання.

На засіданні Уряду, що відбулося 21 травня 2014 року, Кабінет Міністрів ухвалив постанову «Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість».

Постанова Кабінету Міністрів передбачає, що номінальна вартість облігації внутрішньої державної позики для відшкодування сум ПДВ становитиме 1000 гривень, строк обігу - п'ять років, ставка дохідності - на рівні облікової ставки Національного банку.

Обсяг випусків облігацій визначається Міністерством фінансів у межах граничного обсягу, визначеного Кабінетом Міністрів, відповідно до затверджених Мінфіном реєстрів інвентаризації платників.

Згідно з документом, погашення облігацій здійснюється шляхом проведення кожні шість місяців протягом строку їх обігу виплат із погашення основної суми боргу в розмірі 10% їх номінальної вартості та доходу за облігаціями.

Облігації випускаються у бездокументарній формі у вигляді записів на рахунках у цінних паперах у Національному банку.

Постановою Уряд доручив Міндоходів у двотижневий строк забезпечити подання матеріалів інвентаризації платників податку, у яких наявні відповідні суми податку для визначення граничного обсягу випуску зазначених облігацій; у двомісячний строк - реєстрів проведеної інвентаризації, складених на підставі заяв платників податку про оформлення відшкодування вказаними облігаціями для їх затвердження.

 

Постанова про випуск облігацій для відшкодування ПДВ набрала чинності 

Кабінетом Міністрів України прийнято рішення про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум ПДВ, що задекларовані до 01.01.2014 року, підтверджені за результатами перевірок та не відшкодовані на 21.01.2014 р.  

27 травня 2014 року набрала чинності  Постанова Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №139 "Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість".

Термін обігу облігацій - 5 років, їх номінальна вартість - 1 тис. грн, ставка дохідності на рівні облікової ставки НБУ (ставка НБУ з 15.04.2014 р. – 9,5%).

Облігації випускаються в бездокументарній формі, а їх погашення здійснюється шляхом проведення кожні шість місяців протягом строку їх обігу виплат із погашення основної суми боргу в розмірі 10% їх номінальної вартості та доходу за облігаціями. Органи доходів і зборів надають платникам витяги з реєстрів протягом 5 робочих днів після затвердження Мінфіном реєстрів.

Підставою для відшкодування облігаціями є реєстри Мінфіну і висновки Міндоходів про відшкодування ПДВ, які подаються до Держказначейства за місцем реєстрації платника податків. Зауважимо, що Порядок не обмежує строк подання заяви про оформлення такого відшкодування.