Обзор новостей налоговой инспекции

Маєте троє дітей – пільга на нерухомість гарантована

Родина, в якій з’являється третя дитина, при наявності документів (посвідчення тощо), які підтверджують статус багатодітної сім’ї та дітей з такої сім’ї, починаючи з місяця набуття статусу багатодітної сім’ї не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за умови перебування у власності такої сім’ї не більше одного житлового об’єкта.

Водночас за період з 1 січня звітного року до початку того місяця, в якому було набуто статус багатодітної сім’ї, податок сплачується на загальних підставах. 

Нагадаємо, що відповідно до 265.2.2 п. 265.2 ст. 265 Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних, прийомних або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю, опікуна, піклувальника.

 

Як виправити помилку у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних?

Виправлення помилки в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (далі – Реєстр) здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки. Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів. Це відповідно до п. 1 р. І Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.11.2013 № 708 (далі – Порядок). Пунктом 2 р. V Порядку визначено, що при виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком «–» та правильний запис із знаком «+». Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку:
- в колонці 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису;
- в колонках 2 - 6 розділу I та/або колонках 2 - 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються;
- у відповідних колонках 7 - 12 розділу I та/або колонках 8 - 16 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком «+» чи «-». При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дане питання у категорії 101.21).

 

 

Звітність за ІІ квартал 2014р. по єдиному соціальному внеску

Майже 68 млн. грн. ЄСВ надійшло від підприємців ДПІ у м.Сєвєродонецьку за ІІ квартал 2014 року.

Про це повідомила в.о. начальника ДПІ у м.СєвєродонецькуГУ Міндоходів у Луганськійобласті Ольга Височина. Слід зауважити, що з початку року не було зафіксовано жодних збоїв з надходжень сум ЄСВ. Лише в червні поточного року на рахунки Міндоходів платники єдиного внесу на загальнообов’язкове державне соціальне страхування ДПІ у м.Сєвєродонецькуперерахували понад 23,4млн. грн. внеску.

«Сумлінна сплата єдиного соціального внеску – це приклад високої податкової культури та патріотизму платників. Адже своєчасна сплата внесків у повному обсязі впливає на своєчасність виплати пенсій та соціальних гарантій, зокрема, захист на випадок безробіття, від нещасних випадків й професійних захворювань, а також тимчасової втрати працездатності», - зазначає посадовець.

Нагадуємо, що нещодавно на веб-порталі Міністерства доходів і зборів України запрацював новий он-лайн сервіс «Реєстр страхувальників», завдяки якому платники єдиного внеску можуть оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва. На тлі інтенсивного впровадження нових електронних сервісів зростає і кількість платників ЄСВ, які користуються відповідним електронним сервісом для подачі звітності. Наразі в електронному вигляді звітують 92% від загальної кількості. Для вирішення усіх питань щодо подання звітності, нарахування та сплати єдиного соціального внеску платники можуть звернутися до Центру обслуговування платників ДПІ у м.Сєвєродонецькуза адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72, тел. 4-30-16,70-33-72.

 

Порядок видачі торгового патенту

ДПІ у м.Сєвєродонецьку повідомляє, що порядок придбання торгового патенту визначено пунктом 267.4. статті 267 розділу ХІІ Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 267.4.1 пункту 267.4 статті 267 Податкового кодексу України для провадження передбачених цією статтею видів підприємницької діяльності суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем сплати збору заявку на придбання торгового патенту, яка повинна містити такі відомості:
а) найменування суб’єкта господарювання, код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) та прізвище, ім’я, по батькові суб’єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичної особи);
б) юридична адреса (місцезнаходження) суб’єкта господарювання, а в разі, якщо патент придбається для відокремленого підрозділу, - місцезнаходження такого відокремленого підрозділу згідно з документом, що засвідчує право власності (оренди);
в) вид підприємницької діяльності, для провадження якої придбається торговий патент;
г) вид торгового патенту;
ґ) найменування документа про повну або часткову сплату збору;
д) назва та фактична адреса (місцезнаходження) пункту продажу товарів, пункту з надання платних послуг, пункту обміну іноземної валюти, грального місця, позначення ”виїзна торгівля”;
е) назва, дата, номер документа, що засвідчує право власності (оренди);
є) період, на який придбається торговий патент.

Підставою для придбання торгового патенту є заявка, оформлена відповідно до цієї статті. Встановлення будь-яких додаткових умов щодо придбання торгового патенту не дозволяється.

Відомості, наведені в поданій суб’єктом господарювання заявці, звіряються з оригіналами або нотаріально посвідченими копіями документів, на підставі яких заповнена така заявка.

Звірка відомостей, наведених в поданій суб’єктом господарювання заявці, здійснюється в момент подання такої заявки.

Оригінали або нотаріально посвідчені копії документів, пред’явлені суб’єктом господарювання на звірку, у контролюючому органі не залишаються.

У разі невідповідності відомостей, наведених у поданій суб’єктом господарювання заявці, документам, на підставі яких заповнена така заявка або невнесення до заявки усіх необхідних відомостей, контролюючий орган має право відмовити у видачі торгового патенту суб’єкту господарювання.

 

Яким чином здійснюється повернення готівки, яка була перерахована СГ в безготівковій формі?

Відповідно до п.1 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосування платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому режимі реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках передбачених Законом та видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. Згідно із ст.2 Закону № 265 розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця. Згідно із п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді. Таким чином, якщо передоплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку або у разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки – із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа.

 

За яких умов ФОП можуть бути платниками ЄП другої групи?

До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
- обсяг доходу не перевищує 1 000 000 гривень.

При цьому вимоги, встановлені для другої групи, не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої або п’ятої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для таких груп.

Також, нагадаємо, що фізичні особи – підприємці, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), не можуть обрати спрощену систему оподаткування.

 

Довідка про доходи осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, надається тільки за звітний рік

Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, можуть отримати довідку про доходи. Для цього зазначені особи повинні подати відповідний запит до органу доходів і зборів за місцем своєї податкової адреси. Така довідка видається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту. Довідка формується на підставі поданої податкової декларації такої фізичної особи. Оскільки звітним періодом для фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, є рік, то довідку про доходи таких суб’єктів господарювання орган доходів і зборів надає за період, що дорівнює звітному року.

Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, регулюється положеннями ст. 178 Податкового кодексу України.

 

З 1 липня діють нові ставки акцизного податку!

З 1 липня діють нові ставки акцизного податку! Балтська ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області нагадує, що з 1 липня поточного року підвищились ставки акцизного податку на:
- вина натуральні з доданням спирту та міцні (кріплені), вермути та інші вина виноградні натуральні з доданням рослинних або ароматизувальних екстрактів – з 2,86 грн. до 3,58 грн. за 1 літр;
- вина ігристі, вина газовані – з 4,16 грн. до 5,20 грн. за 1 літр;
- сидр і перрі (без додання спирту) – з 0,50 грн. до 0,63 грн. за 1 літр;
- на спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої за кодами 2206, 2207, 2208 згідно з УКТ ЗЕД – з 56,42 грн. до 70,53 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту;
- на тютюнову сировину та тютюнові відходи, тютюн та замінники тютюну, інші, промислового виробництва; тютюн «гомогенізований» або «відновлений»; тютюнові екстракти та есенції (коди згідно з УКТ ЗЕД 2401 та 2403) з 217,6 грн. до 272,00 грн. за 1 кілограм (нетто);
- сигарети без фільтра, цигарки (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10) – з 77,50 грн. до 96,88 грн. за 1000 штук.;
- сигарети з фільтром (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 20) – з 173,20 грн. до 216,50 грн. за 1000 штук. Мінімальне акцизне податкове зобов'язання із сплати акцизного податку збільшується на сигарети без фільтра, цигарки – з 101,60 грн. до 127,00 грн. за 1000 штук, на сигарети з фільтром – з 231,7 грн. до 289,63 грн. за 1000 штук. Відповідні зміни регламентовані Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 року №1166-VII та Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо усунення окремих неузгодженостей норм законодавства» від 10.04. 2014 року № 1200-VII.

 

Деятельность налогоплательщиков на II группе единого налога.

К плательщикам единого налога II группы относятся физические лица-предприниматели, которые осуществляют хозяйственную деятельность по предоставлению услуг, в том числе бытовых, плательщикам единого налога и / или населению, производство и / или продажу товаров, деятельность в сфере ресторанного хозяйства.

В течение календарного года такие плательщики должны соответствовать совокупности таких критериев:
- использование труда наемных лиц, состоящих с предпринимателем в трудовых отношениях, одновременно не должно превышать 10 человек или не использование наемного труда;
- объем дохода не должен превышать 1 млн грн.

Декларацию о полученных доходах предприниматель, работающий на II группе единого налога, подает в органы Миндоходов 1 раз за календарный год.

К указанной группе плательщиков не относятся физические лица-предприниматели, которые предоставляют посреднические услуги по покупке, продаже, аренде и оценке недвижимого имущества, а также осуществляют деятельность по производству, поставке, продаже (реализации) ювелирных и бытовых изделий из драгоценных металлов, драгоценных камней, драгоценных камней органогенного образования и полудрагоценных камней. Такие физические лица относятся исключительно к третьей или пятой группе плательщиков единого налога.
Отметим, что субъект хозяйствования, являющийся плательщиком других налогов и сборов, может осуществить переход на упрощенную систему налогообложения один раз в течение календарного года при условии соблюдения соответствующих требований (п.291.4 ст.291 Налогового кодекса Украины). Для этого ему необходимо подать заявление в территориальный орган Миндоходов Украины не позднее чем за 15 календарных дней до начала следующего календарного квартала. К заявлению прилагается расчет дохода за предыдущий календарный год.

Порядок избрания или перехода на упрощенную систему налогообложения определен ст.298 Налогового кодекса Украины.


 

Ставки екологічного податку збільшено на 8, 3 %

Відповідно до змін, внесених Законом України від 27.03.2014 № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», екологічний податок з 1 квітня буде нараховуватися за ставками, збільшеними приблизно на 8,3%. Ставки екологічного податку встановлені ст. 243-245 Податкового кодексу України за видами джерел забруднення (викиди, скиди, утворення, розміщення, тимчасове зберігання відходів). Оскільки податкова декларація екологічного податку складається окремо за кожний звітний (податковий) квартал, то за 1 квартал 2014 року таку декларацію слід складати за старими ставками податку, починаючи з другого кварталу – за новими ставками. Таким чином, збільшені ставки повинні застосовуватися платниками екологічного податку при обрахуванні податку за перелічені вище об’єкти оподаткування, що виникли з 1 квітня.

 

Робота антикорупційного сервісу «Пульс»

Сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону:(044)284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників податкової та митниць, про можливі корупційні дії з їхнього боку, а також проблеми, які виникають під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
Інформація приймається цілодобово.

При наданні інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по-батькові (посаду, назву суб’єкта господарювання), місце проживання (адресу юридичної особи), та обов’язково зазначили назву органу податкової або митниці, з яким пов’язана подія, коли відбулась подія, прізвище, ім’я, по-батькові працівника відповідного відомства, в роботі якого вбачаються протиправні або корупційні дії, та суть проблеми. Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів.

Результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.

 

Податкова звітність в електронному вигляді та на паперових носіях

Відповідно до п.49.3 ст.49 розділу ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) платник податків має можливість подати податкову декларацію засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно із п.4 розділу ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (далі – Інструкція), затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011, податкові документи в електронному вигляді з обов’язковими реквізитами (у тому числі з електронним цифровим підписом платника податків (його посадових осіб)), подані відповідно до цієї Інструкції, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.

Пунктом 5 розділу ІІ Інструкції визначено, що при поданні податкового документа в електронному вигляді платник податків має право не подавати податкові документи на паперових носіях. Тобто, якщо платник податків подає до органів доходів і зборів податкову звітність в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку з накладанням електронного цифрового підпису, то роздруковані оригінали на паперових носіях не додаються.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.02). Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або через веб - портал Міндоходів (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

 

Звільнено працівника – заповніть правильно звітність

У разі відсутності нарахування та виплати доходу в кварталі, в якому відбулося звільнення працівника, податковий розрахунок за формою №1 ДФ не подається та графа 7 «Дата звільнення з роботи» такого розрахунку не заповнюється.

Нагадаємо, що особи, які відповідно до вимог Податкового кодексу мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок за ф. №1-ДФ до органу Міндоходів за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.

Графа 7 заповнюється тільки на тих фізичних осіб, які були звільнені у звітному періоді за місцем роботи, на якому вони отримували дохід у вигляді заробітної плати, або звільнені до початку звітного періоду, але отримували доходи у звітному періоді. Для фізосіб, які не змінювали місця роботи у звітному періоді, графи 6 та 7 не заповнюються.

У разі неодноразового прийняття фізособи на роботу і її звільнення з роботи у звітному кварталі про таку особу потрібно заповнювати стільки рядків, скільки разів інформація про зміну місця роботи особи зустрічається у звітному кварталі.

У графі 6 «Дата прийняття на роботу» відображається дата (число, порядковий номер місяця, рік) прийняття фізичної особи на роботу. Наприклад, якщо дата прийняття 17 червня 2014 року, то у графі 6 потрібно вказати «17.06.2014».

У графі 7 «Дата звільнення з роботи» відображається аналогічно дата звільнення фізичної особи з роботи.