Новости ГНИ г. Северодонецка

Организация контрольно – проверочной работы по выявлению «зарплаты в конвертах»

От оформления работника в соответствии с нормами трудового законодательства и полноты выплаты заработной платы зависит наполняемость местного бюджета, так как налог с доходов физических лиц является основным источником его наполнения.

Чтобы снизить эту цифру, работодатель не оформляет работников, или оформляет на минимальные ставки. Получая доход, руководитель расплачивается «частным образом», минуя определенные формальности или ведя двойную бухгалтерию.

Казалось бы, все довольны. Но на деле такая форма выплаты денег влечет за собой многие трудности и неудобства, как для работника, так и для работодателя
Работник, получая высокую неофициальную зарплату, не может быть защищен в случае болезни (больничные не оплачиваются), выхода на пенсию (ее размер зависит от официально оформленных доходов). Довольно часто человек работает без записи в трудовой книжке и время работы в стаж не засчитывается, отпуск не предоставляется.

Многие работодатели отмечают, что хотели бы перейти на законный путь ведения финансовых дел. Двойная бухгалтерия создает громоздкость и непредсказуемость развития бизнеса. Кроме того, принятый без должного оформления работник, не несет административной и криминальной ответственности за свой труд.

С целью наполнения бюджетов всех уровней, ГНИ в г.Северодонецке постоянно производятся мероприятия по пресечению выплаты «зарплаты в конвертах». Так, в январе – августе 2014 г. проведено 13 документальных внеплановых проверок частных предпринимателей, в результате которых установлено ведение двойной бухгалтерии и использования «теневых» средств и фактически легализовано доходов на сумму 154,7 тыс. грн. По результатам проведенных проверок доначислено налога с доходов физических лиц и единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование в общей сумме 87,5 тыс.грн.

Работники ГНИ в г.Северодонецке совместно с сотрудниками налоговой милиции, постоянно проводят различные мероприятия по вопросам соблюдения налогового законодательства Украины в части использования труда наемных работников. Как результат совместных действий легализован труд 402 наемных работников.

Сегодня положение постепенно меняется, на рынке труда особую ценность приобретает работодатель, предлагающий все социальные гарантии и оформление сотрудников в соответствии с нормами трудового законодательства.

Бути підприємцем можна з 16 років

Як зазначив, Олександр Ломонос, цивільний кодекс України передбачає, що повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла 16 років і яка бажає займатися підприємницькою діяльністю.
За наявності письмової згоди на це батьків (усиновлювачів), піклувальника або органу опіки та піклування така особа може бути зареєстрована як підприємець. У цьому разі фізична особа набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації її як підприємця.
Звертаємо увагу, що повна цивільна дієздатність, надана фізичній особі, поширюється на усі цивільні права та обов’язки (ч.4 ст.35 ЦКУ).

Строк служби РРО

Терміни встановлює виробник продукції.
Відповідно до пункту 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року №601 , строк служби — строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора розрахункових операцій, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. Строк служби реєстраторів розрахункових операцій встановлює виробник цієї продукції
У випадку якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби, слід керуватися нормою щодо 7 років з моменту введення в експлуатацію, але не більше 9 років від дати випуску, строку служби апарата.
ДПІ у м.Сєвєродонецьку нагадує користувачам РРО, що з 1 січня 2014 року до суб’єктів господарювання, які зобов’язані використовувати реєстратори розрахункових операцій, застосовуються штрафні санкції в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, в разі неподання ними звітності та інформації, пов'язаної із застосуванням РРО, по дротових або бездротових каналах зв'язку.

Якщо заборгованість із заробітної плати виплачується за рішенням суду, який порядок оподаткування таких операцій?

В.о. начальника ДПІ у м.Сєвєродонецьку Ольга Височина повідомляє, що відповідно до пункту 164.1 статті 164 Податкового кодексу України оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб підлягає загальний дохід, нарахований (виплачений) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду. До загальної суми оподатковуваного доходу включаються, зокрема, і доходи, що нараховуються до виплати за рішенням суду (підпункт 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу).
При цьому, згідно з пунктом 164.3 статті 163 Податкового кодексу при визначенні бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і у не грошовій формах.
Також, Ольга Височина зазначила, що при нарахуванні та виплаті працівнику заборгованості із заробітної плати на підставі рішення суду, підприємство, як податковий агент, зобов’язане утримати із суми такої заборгованості податок з доходів фізичних осіб за ставкою 15% (та/або 17%) та перерахувати його до бюджету у порядку, установленому статтею 168 Податкового кодексу.

Электронный сервис ГНИ: электронно-цифровая подпись.

ГНИ в г.Северодонецке сообщает, что подав необходимый пакет документов, любой субъект предпринимательства – физическое, юридическое лицо, учреждение, организация в считанные минуты имеет возможность бесплатно оформить цифровые подписи для электронной отчетности, что выводит отношения предпринимателя, декларанта с контролирующими органами на совершенно новый качественный уровень.

Для представления налоговой отчетности в электронном виде плательщик должен заключить с органом доходов и сборов договор о признании электронных документов.

Если у плательщика возникают изменения учетных данных (меняются должностные лица, налоговый адрес, в том числе в пределах одного административного района), то в срок до момента представления следующей электронной отчетности нужно получить новые усиленные сертификаты на должностных лиц плательщика, которые имеют право подписи документов, и перезаключить договор о признании электронных документов.

Если договор о признании электронных документов заключается в электронной форме, то усиленные сертификаты плательщика и его должностных лиц импортируются в базу сертификатов вместе с договором. Поэтому до импорта в базу новых усиленных сертификатов указанный договор необходимо перезаключить.

Підписи на електронній податковій накладній під час її видачі покупцеві та реєстрації в Єдиному реєстрі мають співпадати

Міндоходів у листі від 15.05.2014 р. № 8629/6/99-99-03-02-15 роз’яснили порядок підписання електронних податкових накладних. Зокрема в листі мовиться про те, що електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну під час її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, і підпис, що скріплює цю податкову накладну під час її видачі покупцю, не можуть належати різним особам. З огляду на це платник податку — продавець повинен забезпечити належне оформлення податкової накладної під час її складання та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки наявність різних підписів на податковій накладній, яка видана покупцю та яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, класифікується як одне з порушень вимог ст. 201 ПКУ щодо оформлення податкової накладної. Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця й у відповідних випадках покупця товарів/послуг (абз. 10 п. 201.10 ПКУ). Водночас суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст. 201 ПКУ, до податкового кредиту не належать (п. 198.6 ПКУ).

Корисні електронні сервіси Міндоходів для платників

У своїй діяльності Міністерство доходів і зборів використовує електронні, безконтактні сервіси, які дозволяють скоротити спілкування платників з органами Міндоходів та заощадити час громадян. Важливим кроком є перехід на електронне звітування. Так, віднедавна платники, які мають ключі електронного цифрового підпису, можуть скористатися «Електронним кабінетом платника». Тут платник може переглянути інформацію про розрахунки з бюджетом, підготувати та надіслати електронну звітність. Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Міністерства доходів і зборів з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Для комфортного ведення підприємницької діяльності платників ПДВ на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України створено ряд електронних сервісів. Так, функціонує електронний сервіс „Реєстр платників ПДВ” (http://minrd.gov.ua/reestr), на якому щоденно оприлюднюються дані з реєстру платників ПДВ. Отримати інформацію про анульовану реєстрацію платників ПДВ можна скориставшись сервісом „Анульована реєстрація платників ПДВ” (http://minrd.gov.ua/anulir). Крім того, щоб перевірити надійність Вашого ділового партнера рекомендується використовувати сервіс „Дізнайся більше про свого бізнес-партнера” (http://minrd.gov.ua/businesspartn). Для користування сервісами достатньо знати код ЄДРПОУ, індивідуальний податковий номер або ж точну назву підприємства. Введіть відому Вам інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання і повідомить Вам про результати пошуку.

Не забудьте прозвітувати за відміненим екологічним податком за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів

В Головному управлінні Міндоходів у Луганській області повідомили, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо відміни екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та оподаткування акцизним податком операцій з переобладнання ввезеного на митну територію України транспортного засобу у підакцизний легковий автомобіль» з 18 квітня 2014 року скасовано екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
У зв’язку з цим платники утилізаційного податку-особи, що здійснюють виробництво (виготовлення) транспортних засобів на митній території України для їх продажу на внутрішньому ринку України, при визначенні податкових зобов'язань за II квартал 2014 року в декларації вказують кількість реалізованих транспортних засобів на внутрішньому ринку України за період з 1 по 17 квітня 2014 року (включно).
Фахівці нагадують, що форму декларації з екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів рекомендовано листом Міндоходів від 28.10.2013 № 22416/7/99-99-15-04-01-17.
Крім того, за транспортні засоби, що ввозяться на митну територію України в митному режимі імпорту, сплата утилізаційного податку не здійснюється у разі подання до митного органу митної декларації на такий транспортний засіб (кузов) або партію транспортних засобів (кузовів) з 18 квітня 2014-го.
Зазначене роз’яснення про скасування екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів надано у листі Міністерства доходів і зборів України від 30.04.14 № 10107/7/99-99-15-04-01-17.

Уряд затвердив Положення про Державну фіскальну службу України

Кабінет Міністрів України своєю постановою від 21 травня 2014 року №236 затвердив Положення про Державну фіскальну службу України.
Головою Державної фіскальної служби призначено Ігоря Білоуса (розпорядження КМУ від 06.06.2014 від №624-р).
Першим заступником Голови став Володимир Хоменко (розпорядження КМУ від 06.06.2014 №625-р), заступником Голови – Анатолій Макаренко (розпорядження КМУ від 06.06.2014 №626-р).
Згідно з положенням, Державна фіскальна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
До сфери повноважень новоствореної служби входять реалізація державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Крім того, Державна фіскальна служба реалізовуватиме державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Державна фіскальна служба вноситиме на розгляд Міністра фінансів пропозиції щодо формування державної податкової та митної політики, а також політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; адміністрування єдиного внеску та боротьби з правопорушеннями під час його сплати.
Крім того, ДФС пропонуватиме засади державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, торгових патентів.
Відповідно до Положення, Голову Державної фіскальної служби призначатиме та звільнятиме з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України.
Положенням також закріплені завдання та права Державної фіскальної служби, визначено повноваження Голови ДФС та його заступників тощо.
Детальніше ознайомитися з Положенням про Державну фіскальну службу України можна за посиланням http://minrd.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-d....
Нагадаємо, що Державну фіскальну службу України створено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №160, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.

Оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД Міндоходів

У зв’язку з внесенням змін до окремих нормативно-правових актів оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (далі – АЦСК ІДД Міндоходів). Використання нових форм реєстраційних документів для всіх клієнтів АЦСК ІДД Міндоходів з 16.06.2014 рокує обов’язковим. До завершення перехідного періоду (з 10.06.2014 до 16.06.2014 року) допускається використання старих форм реєстраційних документів. Більш детальну інформацію можна переглянути за посиланням http://acskidd.gov.ua/news

Електронний кабінет – допомога платникам

ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області роз’яснює, що для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах в онлайн-режимі можна скористатись послугами онлайн-сервісу Міндоходів – «Електронний кабінет платника податків».
Як і інші працюючі сервіси, особистий кабінет зорієнтований на підвищення рівня комфорту під час взаємодії з контролюючими органами та на скорочення витрат часу для відвідин органів доходів і зборів.
Електронний кабінет платника податків, зокрема, дає змогу побачити стан розрахунків із бюджетом по податках і зборах, підготувати, заповнити й надіслати податкову звітність в електронному вигляді, перевірити звітність на наявність арифметичних помилок, переглянути подану звітність незалежно від способу її подання.
До того ж використання електронного сервісу забезпечує доступ платника податків до податкового календаря, який нагадає користувачу терміни надання податкової звітності та сплати податків і зборів. Окрім цього, клієнт може переглянути свої облікові дані за даними Міндоходів.
Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі Міндоходів за допомогою електронного цифрового підпису.
Щоб отримати ключ електронного цифрового підпису, слід звертатись до відокремлених пунктів реєстрації користувачів в Центрах обслуговування платників.

Щодо сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти

Головне управління Міндоходів у Луганській області звертає увагу на зміст Узагальнюючої податкової консультації про сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти.
Так, нарахування, утримання та перерахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі безготівкової іноземної валюти здійснюється банками (фінансовими установами) за дорученням клієнтів банку. При цьому, суми утриманого та перерахованого на рахунки Державного казначейства України збору не включаються до складу, відповідно, доходу та витрат при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток такими банками (фінансовими установами).
Водночас, у разі сплати збору за власними операціями банку (у тому числі за власними зовнішньоекономічними договорами та за операціями з купівлі іноземної валюти, що здійснюються на міжбанківському валютному ринку України в межах лімітів відкритої валютної позиції банку), сума сплаченого банком збору на обов'язкове державне пенсійне страхування враховується при визначенні оподатковуваного прибутку у складі інших операційних витрат.
Детальніше про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації про сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти, затвердженій наказом Міндоходів України 01.07.2014 №365.
Водночас нагадуємо, що у липні Міністерство доходів і зборів України затвердило 4 узагальнюючі податкові консультації. Їх темами стали найактуальніші питання, з якими платники найчастіше зверталися за роз’ясненнями до фіскальних органів. Усі проекти узагальнюючих податкових консультацій попередньо пройшли стадію обговорення з громадськістю та отримали схвальну оцінку. Всі роз’яснення чіткі та зрозумілі, що дає можливість платнику уникати двозначного трактування деяких норм податкового законодавства.
Із текстами узагальнюючих податкових консультацій можна ознайомитися за посиланням: http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakono...

Платники Донччини та Луганщини можуть відстрочити подання декларації та сплату податків.

За словами в.о. начальника ДПІ у м.Сєвєродонецьку Височиної Ольги Анатоліївни право на відстрочення подання податкової декларації та сплату податків право регламентовано Податковим кодексом України у разі виникнення обставин непереборної сили, до яких, зокрема, належать, загроза війни та терористичні акти.
Щоб скористатися цим механізмом, платники повинні звернутися до органів доходів і зборів за місцезнаходженням з письмовою заявою про продовження граничних строків. Заяву потрібно подати протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення дії таких обставин, у довільній формі зі стислим та чітким обґрунтуванням підстав з документальним підтвердженням. Останнє, у свою чергу, надається Торгово-промисловою палатою України на відповідне звернення платника.
Протягом всього часу застосування  продовжених граничних строків податківці не будуть застосовувати штрафних санкцій за неподання декларацій. Якщо ж податковий орган вже нарахував суму штрафу до подання заяви платником, то такий податковий борг визнається безнадійним та списується відповідно до визначеного Податковим кодексом порядку.
У такий же спосіб платники, у яких існує ймовірність несвоєчасної сплати податків та зборів або взагалі відсутня можливість їх сплати, можуть  отримати відстрочення своїх грошових зобов’язань. 
Для ініціювання такого відстрочення платники повинні надіслати до органу доходів і зборів за місцем свого обліку або обліку грошового зобов’язання письмову заяву за встановленою формою, у якій обов’язково зазначити суми платежів, сплату яких він просить відстрочити, строк відстрочення,  періоди сплати таких платежів тощо. Відстрочення надається окремо за кожним податком, збором,штрафною санкцією, пенею.
Водночас податковий борг платників податків, що виник внаслідок форс-мажорних обставин може бути списаний як безнадійний. Рішення про це приймає орган доходів і зборів за наявності відповідної заяви платника податків та необхідних підстав для такого списання.  
Крім того довідково повідомляємо реквізити ТПП:
Торговельно-промислова палата Украини, 01601, г.Киев, ул.Большая Житомирская, 33 Телефон: +380 44 272-29-11  Факс: +380 44 272-33-53  E-mail: ucci@ucci.org.ua
Представництво у Луганській області: 91005,Украина,г. Луганск, ул. Марины Расковой, 7Ателефон/факс:+38(0642)508-509 E-mail: lcci@lcci.lg.ua, web-site: http//lcci.lg.ua Президент Кіріченко Сергій Олександрович

Анулювання свідоцтва платника ПДВ

ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області нагадує, що у відповідності до пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:
а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 Податкового кодексу України, за умови сплати суми податкових зобов’язань у випадках, визначених цим розділом;
б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов’язань із податку у випадках, визначених цим розділом;
в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість;
г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту;
ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними;
д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи банкрута;
е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб’єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;
є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність;
ж) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу;
з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4, 5 і 8 пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.
Контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника податку, що подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.
У разі відсутності законних підстав для анулювання реєстрації контролюючий орган протягом 10 календарних днів після надходження заяви платника податку про анулювання реєстрації подає такому платникові податку вмотивовану письмову відмову в анулюванні реєстрації з поясненнями із зазначеного питання.

Критерії для отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ

Платник податків має право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок і повинен розуміти, що для отримання коштів він повинен потрапляти під певні критерії.
Згідно ст. 200 п. 200.19.1-200.19.6 Право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку мають платники податку, які відповідають одночасно таким критеріям:
• не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
• юридичні особи та фізичні особи - підприємці включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про:
а) відсутність підтвердження відомостей;
б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
г) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
• здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів));
• загальна сума розбіжностей між податковим кредитом, сформованим платником податку за придбаними товарами/послугами та податковими зобов'язаннями його контрагентів, в частині постачання таких товарів/послуг, що виникла протягом попередніх трьох послідовних календарних місяців не перевищує 10 відсотків заявленої платником податків суми бюджетного відшкодування;
• у яких середня заробітна плата не менше ніж у два з половиною рази перевищує мінімальний встановлений законодавством рівень у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів), встановлених розділом IV цього Кодексу;
• не мають податкового боргу;
• великий платник податків не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного (податкового) року.
Також платники податків повинні мати хоча б один з наступних критеріїв:
а) чисельність працівників, які перебувають у трудових відносинах з такими платниками податку, перевищує 20 осіб у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів), встановлених розділом IV цього Кодексу;
б) або має основні фонди для ведення задекларованої діяльності, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців;
в) або рівень визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток до сплати до бюджету (відношення сплаченого податку до обсягів отриманих доходів) є вищим від середнього по галузі за підсумками останнього звітного (податкового) року;
У разі невідповідності зазначеним критеріям, територіальний орган доходів і зборів протягом 17 календарних днів після граничного строку подачі звітності повідомляє платника податку шляхом надсилання вручення письмового повідомлення про невідповідність критеріям, визначеним у Кодексі, які дають право на автоматичне відшкодування, з наданням детального пояснення і розрахунків за критеріями, значення яких не дотримано (за формою згідно з додатком до цього Порядку, яка формується на підставі даних переліку платників податку, які не відповідають критеріям, визначеним у Кодексі, та не мають права на автоматичне відшкодування ПДВ) відповідно до статті 7 Наказу Про затвердження Порядку визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ від 10.12.2013 № 781.

Заместитель начальника ГНИ в г.Северодонецке А.В. Ломонос