10 млн на зарплати у "Лисичанськтепломережі" та автівки за завищеними цінами. Після перевірок аудитори звернулися до правоохоронців

0 млн на зарплати у "Лисичанськтепломережі" та авто за завищеними цінами: аудитори звернулись до правоохоронців

Управління житлово-комунального господарства Лисичанської міської ради купило шість вантажних автомобілів за завищеними цінами, а підпорядковане йому КП "Лисичанськтепломережа", яке не працює, витратило на зарплати працівникам з липня по грудень 2022 року майже 10 мільйонів гривень. 

Про це повідомила Державна аудиторська служба України.

Лисичанська територіальна громада перебуває під тимчасовою окупацією російських військ з липня 2022 року. Проте релоковане до Дніпра Управління житлово-комунального господарства міста продовжувало розпоряджатися бюджетними коштами.

Як з’ясували фахівці Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, це відбувалося зі значними порушеннями фінансової дисципліни та ведення бухгалтерського обліку. У результаті – завдали втрат фінансових ресурсів на майже 10 млн грн та непроконтрольовано витратило підпорядковане комунальне підприємство 9,75 млн грн.

Зокрема, Управління ЖКГ придбало 6 вантажних автомобілів-пікапів загальною вартістю 9,8 млн грн. Ці авто планували використовувати для виконання заходів щодо підвищення рівня безпеки населення та захищеності територій від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Однак супровідних документів, що мають бути підставою для реєстрації транспортних засобів, у комунальників не знайшлося. Постачальники на запит ревізорів також не змогли їх надати.

Після звернення до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях і за результатами проведеної інвентаризації (візуальних оглядів) аудитори встановили невідповідність придбаних пікапів до технічних вимог, заявлених у тендері.

Додатковий аналіз цінової політики показав суттєве завищення закупівельної вартості автомобілів, яка перевищувала ринкову на 33-40%. Таким чином Управління ЖКГ Лисичанська було завдало втрат фінансових ресурсів на суму майже 10 млн гривень.

Крім того, під час ревізії встановили, що Управління ЖКГ не здійснювало належний контроль за витрачанням бюджетних коштів одним з підпорядкованих йому комунальних підприємств «Лисичанськтепломережа».

Під час зустрічної звірки в даному КП на виплату заробітної плати та нарахування з липня 2022 року по червень 2024 року  витратили бюджетні кошти міського бюджету у загальній сумі понад 14 млн грн в рамках виконання місцевих програм. При цьому за зазначений період встановили відсутність повного обсягу первинної бухгалтерської та іншої документації, що, своєю чергою, не дало змоги ревізорам підтвердити обґрунтовану потребу в бюджетних асигнуваннях та залишає багато запитань щодо законності проведення перерахувань на карткові рахунки певним особам, зазначили аудитори.  Адже після окупації Лисичанська підприємство вже не працювало за своїм основним напрямком діяльності (постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря).

Фахівці Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області також встановили, що комунальне підприємство в термін з липня по грудень 2022 року витрачало залишки бюджетних коштів у загальній сумі 9,75 млн грн (були акумульовані до червня 2022 року на особовому рахунку банку) на підставі неіснуючих (вигаданих) зарплатних/платіжних відомостей. Водночас аналіз зарплатних/платіжних відомостей за вказаний період показав, що дев’яти працівникам були перераховані кошти на карткові рахунки загалом близько 3 млн грн як винагорода за цивільно-правовими договорами.

Наприклад, одна особа отримала на картковий рахунок 608,68 тис. грн трьома зарахуваннями, а саме: у липні 2022 року – 373,54 тис. грн, у серпні 2022 року – 150 тис. грн та у жовтні 2022 року – 85,14 тис. грн. Аналогічно друга особа отримала на картковий рахунок 523,54 тис. грн двома зарахуваннями, а саме: у липні 2022 року – 373,54 тис. грн та у серпні 2022 року – 150 тис. грн.

Зазначена сума – це та, з якої вже провели всі утримання (податок на доходи фізичних осіб та військовий збір) і сплачено кошти єдиного внеску. Тобто загальна сума витрачених бюджетних коштів підприємством за наведеним операціями є вагомою та значно більшою.

"Відсутність первинних документів у комунальному підприємстві залишає багато питань щодо законності проведення перерахувань певним особам на карткові рахунки. Адже залишилося невідомим, за яку конкретну роботу зазначені особи отримували невиправдано великі гроші. Наразі відповідальну за організацію та проведення процедур закупівель автомобілів посадову особу притягнуто до адміністративної відповідальності, а матеріали ревізії направлені до правоохоронних органів", - зазначили аудитори.

Нагадаємо, податкова Луганщини замовила охоронних послуг на понад 800 тис. грн.