Відповідь начальника СТрУ на скаргу щодо проїзду в тролейбусах пенсіонерів за віком

Відповідь начальника СТрУ на скаргу щодо проїзду в тролейбусах пенсіонерів за віком

В зв’язку з незаконною відміною безкоштовного проїзду в тролейбусах м. Сєвєродонецька пенсіонерів за віком пенсіонерка Влентина К. направила скаргу начальнику комунального підприємства «Сєвєродонецьке тролейбусне управління».
Повний текст скарги можна прочитати на https://sd.ua/blog/9556
Вона просила:
«3. Дати відповідь на питання:
3.1. Яким нормативно-правовим актом повинна користуватися кондуктор, вимагаючи плату за проїзд пенсіонерів за віком?
3.2. На основі якого нормативно-правового акту водій тролейбуса має право переривати рух тролейбуса при виявленні пасажира, який відмовляється оплачувати проїзд?
4. Надати мені копію наказу (розпорядження), яким адміністрація Вашого підприємства дає вказівку кондукторам вимагати оплату проїзду в тролейбусі з 10 (09) до 15 (16) годин, а водіям переривати рух тролейбуса.
5. Розглянути порушення законодавства кондуктором та водієм вказаного тролейбусу, та вжити до них заходів дисциплінарного впливу за порушення чинного законодавства.
6. Припинити незаконні дії працівників Вашого підприємства».

Одержала відповідь:

«Шановна Валентина Василівна!

По суті скарги роз’яснюємо наступне.
Кабінет міністрів України від 14 березня своєю постановою № 197 затвердив «Порядок надання пільг у грошовій формі з оплати проїзду», який буде поширений на всі види транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах. Розміри компенсацій, які будуть виділені пільговикам як монетизація, будуть визначаться обладміністраціями за рахунок бюджетних коштів.

В даний час, на жаль, влада позбавила наших пенсіонерів права на безкоштовний проїзд у міському транспорті, оскільки жоден закон України не надає таких прав, і вже другий рік Уряд не виділяє ні копійки на фінансування безкоштовного проїзду пільгових категорій, внаслідок чого збитки КП «Северододонецке тролейбусне управління» склали вже близько 30 млн. грн., і ці збитки ростуть. На жаль, кошти в міському бюджеті відсутні, і якщо не вживати ніяких заходів, то вже через кілька місяців КП «Северододонецке тролейбусне управління» зупиниться, чого ніяк не можна допустити.

Згідно з чинним законодавством, органи-місцевого самоврядування зобов'язані забезпечити беззбитковість роботи електротранспорту. Тому це рішення - один із способів врятувати наше підприємство і захистити малозабезпечених громадян, оскільки в разі введення монетизації пільг пенсіонери взагалі будуть позбавлені безкоштовного проїзду. На сьогодні цей захід дозволив збільшити на 30% дохід КП «Северододонецке тролейбусне управління».

Якщо виконком введе в дію монетизацію, то людям пільгових категорій буде надаватися монетизація тільки на певну кількість поїздок на місяць. Решта поїздки пільгові категорії пасажирів змушені будуть оплачувати за власний рахунок, при цьому пенсіонерів Кабмін виключив зі списку пільгових категорій. Рішення виконкому №401 було прийнято як альтернатива монетизації, для того щоб частково залишити безкоштовний проїзд нашим пільговикам. Хоча, на жаль, не всі це розуміють. Так, на засіданні виконкому було прийнято рішення зберегти безкоштовний пільговий проїзд в міському електротранспорті для певних категорій громадян (а Кабмін обмежив перелік пасажирів-пільговиків, і в цей перелік зовсім не ввійшли пенсіонери за віком, хоча вони є найчисленнішою категорією пільговиків) і встановити з 01.07.18 року час безкоштовного проїзду для пенсіонерів за віком з понеділка по п'ятницю з 10.00 до 15.00, субота - неділя з 09.00 до 16.00.

Враховуючи, що Ваша поїздка в тролейбусі була 11 липня 2018 року о 08 годині 50 хвилин кондуктор попросив Вас оплатити проїзд в рамках діючого рішення виконкому.

На підставі ст. 150 Конституції України, ні співробітники КП «Северододонецке тролейбусне управління», ні його начальник не мають повноважень Конституційного суду України, і не мають можливості тлумачити правові акти Кабінету Міністрів України, місцевого самоврядування. Співробітники КП «Сєвєродонецьке тролейбусне управління» сумлінно виконують Законодавчі акти КМУ та виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради.

Право звернення до Конституційного Суду України належить зацікавленим в цьому сторонам, які вважають, що їх права або. повноваження в тій чи іншій мірі обмежені відповідним правовим актом або порушені вимоги Конституції України, закріплені нею права і свободи громадянина, об'єднань громадян, політичних партій, органів місцевого самоврядування. Звернення викладається в письмовій формі з вимогою визнати закон або інший правовий акт або окремі їх положення неконституційними.

Суб'єктами права на звернення до Конституційного Суду є Президент України, не менш як сорока п'яти депутатів Верховної Ради України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Верховний Суд України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим. Перелік цей вичерпний і розширеному тлумаченню не підлягає.
Право громадян на звернення до Конституційного Суду України прямо не обумовлено, але здійснити його вони можуть шляхом звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з Прав людини або до Президента України, який відповідно до статті 102 Конституції є гарантом прав і свобод людини і громадянина.

Постановою № 197 Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 року «Порядок надання пільг у грошовій формі з оплати проїзду» розміщений на сайті https://www.kmu.gov.ua/npasearch.
Рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради № 401 від 25.06.2018 року розміщено на сайті sed-rada.gov.ua

Начальник КП «СТрУ» Дегтяренко Р. Є.

Підготовлено: юрисконсульт Усова К. В. + 380504771846»

Пропоную читачам самостійно проаналізувати і прокоментувати відповідь начальника СТрУ на скаргу.

У мене є тільки декілька запитань, на які я не знайшов відповідь у листі начальника СТрУ.

1. Чи надав Руслан Євгенович вичерпну відповідь на запитання Валентини Василівии?
2. Начальник СТрУ заявив, що «кошти в міському бюджеті відсутні, і якщо не вживати ніяких заходів, то вже через кілька місяців КП «Северододонецке тролейбусне управління» зупиниться, чого ніяк не можна допустити».
В той же час, по зверненню народного депутата України Шахова С. В. від 27.07.2018 р. з приводу зупинення дії рішення виконавчого комітету №401 від 25.06.2018 р. «Про перевезення пільгових категорій громадян міським електротранспортом загального користування м .Сєвєродонецька» в. о. міського голови І. Е. Слєсарєв своїм розпорядженням від 27 липня 2018року № 204 зупинив дію рішення № 401 і доручив організаційному відділу міської ради підготувати питання на розгляд чергової сесії Сєвєродонецької міської ради.
Якщо в кінцевому результаті буде визнано, що пенсіонерам за віком незаконно звузили термін безплатного проїзду і, по словам Дегтяренко, «СТрУ зупиниться», то хто буде нести відповідальність за «розвал» СТрУ: Р. Є. Дегтяренко, С. В. Шахов, І. Е. Слєсарєв, виконком чи міськрада?
3. Хто і яким чином поверне пенсіонерам незаконно взяті з них гроші в розмірі 30 відсотків, як заявив начальник СТрУ?
4. Хто і яку відповідальність понесе за незаконні дії?
5. Яке відношення до цього порушення має Констутиційний суд, про який написано в листі із СТрУ?

"Пенсіонер Козлов", тел. для уточнень та запитань: 050 422 42 14