Вартість побутової техніки та електроніки в Україні може вирости на 45-60%: експерти розповіли, як економити на великих покупках

як економити на великих покупках

Протягом 2022 року побутова техніка та електроніка вже здорожчала в середньому на 20%. Серед основних причин - інфляція, зміна логістики, повернення оподаткування імпортних операцій та стрибок курсу валют. І аналітики прогнозують подальше зростання цін, по деяких позиціях навіть на 45-60%.

Якщо говорити про побутову техніку та електроніку попередніх років випуску, вона може стати незначно дешевшою - приблизно на 5%, але якщо пощастить з пошуком вигідного промокоду на порталах-агрегаторах на зразок Deshevshe, знижка може сягнути й 15%. 

Українці все частіше купують гаджети та техніку онлайн

За даними найбільших маркетплейсів Алло та Комфі, починаючи з середини 2022 року цінники на побутову техніку та електроніку зросли на 20-48%. Через повернення ПДВ до ціни додалося 20%, плюс мито 10-16% (наприклад, на електроніку). Крім того, на 33% девальвувала гривня, змінилась логістика (+5% до ціни), має місце світова тенденція подорожчання техніки (вартість чипів зросла за два роки у 12 разів, металу - у 2,5 раза, полімерів - на 50%). Зважаючи на таких стрімкий ріст цін в категорії побутової техніки та електроніки, не дивно, що ключовим критерієм вибору товару стає виключно ціна. 

Якщо взяти один і той самий мережевий магазин, його інтернет-магазин та фізичні точки продажу, то в рідкісних випадках буде присутня різниця в ціні. Однак, купуючи онлайн, завжди можна знайти різноманітні купони на знижку, на зразок промокоду Комфі https://deshevshe.net.ua/coupons/comfy-ua.

Експерти називають й інші причини вибору українцями саме інтернет-магазинів:

  • більший асортимент товарів порівняно з будь-якою точкою офлайн-продажів;

  • економія часу, можливість купити товар не виходячи з дому;

  • можливість відфільтрувати товар за потрібними характеристиками, тому що консультанти не завжди компетентні в цих питаннях;

  • можливість вивчити відгуки та дізнатися досвід користування інших покупців;

  • можливість вибрати товар в онлайн-магазині, а потім подивитися, де цей самий товар є в офлайн-точці;

  • можливість швидко порівняти ціни в різних інтернет-магазинах.

Покупці також попередньо оцінюють вартість доставки. Якщо магазин не пропонує доставку своїм коштом або самовивіз з фізичних магазинів, більшість обере покупку в офлайн-точці. 

Аналітики й надалі прогнозують збільшення запитів на промокоди. Представники ринку прогнозують не тільки зростання цін, а й скорочення асортименту. Хоча логістику відновили, однак асортимент порівняно з довоєнним скоротився на 30-50% в різних категоріях. Цінники в українських магазинах зараз часто помітно вищі, ніж у європейських. Наприклад, iPhone 13 512 Gb, який у Німеччині коштує 900-1000 євро, у нас продається за 53 тисячі гривень (близько 1400 євро). А з діючим промокодом можна зекономити кілька тисяч. 

Реклама