Інструменти автоматизації бізнесу: різновиди систем, критерії вибору

Вибір правильних інструментів для автоматизації вашого бізнесу

Зниження ризиків людського чинника, покращення конкурентоспроможності, збільшення прибутковості — переваги, якими володіє автоматизація бізнес-процесів. Завдяки інструменту, працівники ефективно виконують завдання, звільняються від необхідності щоденно виконувати рутинні процеси. Компанія зосереджується на інноваціях та стратегічних питаннях. 

Оцінка потреб вашого бізнесу

Потреба в автоматизації поточних бізнес-процесів визначається за допомогою аналізу. Перед вибором та впровадженням інструментів необхідно встановити, чого бракує компанії — часу, ресурсів, прибутку, продуктивності, масштабу тощо. Розуміння потреб — ключ до знаходження системи, яка відповідає запитам бізнесу.

Перш ніж вибрати програму, варто зрозуміти: в кожній компанії власні специфічні вимоги. На ринку представлені універсальні системи зі значною кількістю інструментів. За допомогою спеціаліста можна налаштувати їх під власні потреби. Більш тривалий і трудомісткий варіант — розробка власної системи.  

Різні типи інструментів автоматизації

Виробники пропонують:

  • CRM — система спрямовану на оптимізацію взаємодії з клієнтами. Її перевагами є збільшення продуктивності та особистої ефективності працівників, скорочення витрат на маркетинг, покращення взаємодії з замовниками. До недоліків зараховують ризик втрати даних, необхідність навчати співробітників та високу ціну на впровадження;
  • ERP — програма допомагає підприємству спланувати ресурси. Доступ до всіх даних компанії у реальному часі, підвищення ефективності роботи і взаємодії з клієнтами, усунення інформаційних дублів — вагомі переваги інструменту. Недоліками є висока вартість впровадження, потреба у додаткових модулях, необхідність в управлінні змінами;
  • системи управління документообігом — інструмент автоматизованого обміну документами через локальну мережу чи інтернет. З одного боку, його впровадження раціоналізує використання фізичного середовища, зменшує час на роботу з документами, забезпечує прозоре управління. З іншого — в компанії може не вистачати коштів на впровадження системи, а у працівників відсутні навички роботи з програмним забезпеченням.

З огляду на переваги й недоліки кожного типу, можна вибрати той, що підходить найбільше.

Критерії вибору інструментів автоматизації

Перш ніж впроваджувати систему, варто оцінити:

  • простоту використання;
  • налагодження програмного забезпечення;
  • вартість навчання персоналу;
  • використання мови сценаріїв;
  • функціональність.

Доречно вивчити кілька інструментів та порівняти їх опції, щоб визначити варіант, який підходить найкраще.

Інтеграція та реалізація інструментів автоматизації

Відібрані системи повинні поступово впроваджуватися у бізнес-процеси. Завдяки цьому можна оцінити переваги, ступінь задоволення потреб компанії, аналіз змін. Співробітники до них ставитимуться позитивно, адже матимуть час підготуватися до використання, вивчити корисні функції тощо. 

Варто планувати впровадження нового інструменту. Це дозволить уникнути витрат, обговорити з командою важливі моменти. Керування впровадженням включає навчання співробітників та тестування системи. Важливо відмітити позитивні риси й недоліки, які виявляються в процесі.

Вивчення випадків із практики

Правильно підібрані інструменти автоматизації маркетингу дозволяють виконати низку важливих завдань. Компанія розподіляє цільову аудиторію. Залежно від потреб та зацікавлень клієнтів, створюється контент, який привертає увагу. В результаті цільова аудиторія виконує дію, необхідну компанії — купує продукт, користується послугою тощо. 

Висновки

Вибір правильних інструментів для автоматизації бізнесу — запорука прибутковості та процвітання справи. Важливо вивчати системи з різних боків, підбирати інструменти відповідно до потреб компанії, обговорювати процес із персоналом. Це забезпечує максимальну ефективність.