“Дистанційна освіта не може бути довгостроковою стратегією”: у МОН прокоментували наказ № 850

“Дистанційна освіта не може бути довгостроковою стратегією”: у МОН прокоментували наказ № 850

МОН продовжує обговорення щодо проєкту наказу № 850 «Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні», після яких внесе зміни до документа та передасть його на затвердження.

Про це йдеться у роз’яснені, опублікованому на сайті Міністерства освіти й науки України.

“Зазначаємо, що на сьогодні наказ не затверджений МОН і відповідно не набрав чинності”, - наголосили у міністерстві.

Також у дописі йдеться, що команда МОН надсилала проєкт наказу на погодження центральним органам виконавчої влади, а також обласним департаментам освіти й науки.

“Ми провели низку непублічних робочих зустрічей з громадськими організаціями та ОВА. І продовжуємо працювати з регіонами, щоб адаптувати наказ до потреб областей. Уже надійшло чимало важливих пропозицій, які опрацьовуємо. Після спільних обговорень та напрацювань буде внесено зміни до проєкту наказу та передано його на затвердження”, — заявили у міністерстві.

Також зазначається, що після наради за участі віцепрем'єрки Ірини Верещук, віцепрем'єра Михайла Федорова та представників міністерств фінансів, юстиції й економіки, вирішили впроваджувати програми підтримки вчителів.

“Нині спільно зі Службою зайнятості України працюємо над кроками щодо створення кадрового резерву вчителів з виплатою середньої заробітної плати й підготовкою їх для роботи на деокупованих територіях. А також над єдиним порталом вакансій учителів та індивідуальним супроводом кар'єрними консультантами”, — заявили у міністерстві освіти.

Також у МОН наголосили, що одна з їхніх цілей — упровадження якісної дистанційної освіти, яка відповідає потребам дітей на ТОТ, дітей за кордоном та дітей, які не мають доступу до очної освіти.

Крім того, пріоритет МОН щодо дітей зі статусом ВПО і школярів за кордоном — соціалізація на новому місці та можливість здобувати українську освіту без додаткового навантаження в іноземних школах.

Для дітей на ТОТ, згідно з коментарем міністерства, пропонується індивідуальний підхід із педагогічним патронажем.

“Коли вчителі, знаючи ситуацію конкретної дитини, формують під неї графік навчання, застосовуючи дистанційні технології. Оскільки діти на ТОТ не можуть повноцінно відвідувати дистанційні уроки за однаковим розкладом з дітьми, які перебувають на контрольованій території. Проте зв'язок учня з учителем є вкрай важливим”, — йдеться у дописі.

Окрема у МОН наголосили, що дистанційна освіта “не може бути довгостроковою стратегією для держави”. А запровадження дистанційного формату навчання під час пандемії та його продовження після початку повномасштабної війни були вимушеними та важливими кроками, які допомогли зберегти систему освіти.

“Як показують міжнародні дослідження, очна освіта — це можливість ефективніше та якісніше здобувати не лише знання в конкретних дисциплінах, а й поглиблювати м’які навички”, — вважають у МОН.

Нагадаємо, електронна петиція щодо права на освіту дітей-ВПО та скасування наказу МОН України від 13.06.2024 № 850 «Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні» за дві доби набрала необхідні для розгляду 25 тисяч підписів.

ЇЇ автор вважає, що наказ запроваджує дискримінаційні умови для отримання освіти та антиконституційні обмеження прав дітей зі статусом ВПО на освіту.

Раніше “Сєвєродонецьк онлайн” детально розібрав наказ МОН № 850 та розповів, чому цей документ ставить під удар освіту Луганщини.