Нацрада закликала медіа коректно висвітлювати теми мобілізації і діяльності ТЦК

Нацрада закликала медіа коректно висвітлювати теми мобілізації і діяльності ТЦК

Національна рада з питань телебачення та радіомовлення закликає медіа до коректного та професійного підходу у висвітленні процесу мобілізації та діяльності ТЦК.

Про це йдеться у заяві Нацради.

"Ці теми зазнають особливих інформаційних атак через активне фокусування та поширення фейків з боку ворога. Важливо, аби вітчизняні медіа відрізняли правдиву інформацію від російських вкидів та подавали інформацію лише з офіційних та достовірних джерел. Це є важливим аспектом захисту національної безпеки", - йдеться у заяві.

Нацрада вважає, що рф "активно намагається сформувати в українському суспільстві негативне ставлення до процесу мобілізації, "демонізації" ТЦК та їх співробітників тощо".

"Мета такої діяльності – зупинити мобілізацію, розколоти суспільство, посіяти паніку і розбрат, і таким чином знизити обороноздатність нашої країни", - зазначається у заяві.

Національна рада закликає українські медіа:

  • дотримуватись професійних стандартів, ретельно вивчати джерела, зокрема й при цитуванні іноземних ресурсів, достовірність і походження будь-якої інформації, особливо пов’язаної з мобілізаційними процесами та військовими діями;
  • навіть у разі висвітлення якогось суперечливого випадку затримання людини представниками ТЦК варто максимально обережно використовувати цитати, бо емоційні висловлювання у таких випадках є природніми, але їх поява в медіа з поширенням перекручується та надає їм перебільшеного значення;
  • розуміти, що більшість повідомлень про неприємні факти приходять з соцмереж, де важко перевірити і сам факт, і тим більш обставини події, особливо з урахуванням активності ворога – тому фактчекінг є непорушною основою якісного інформування.

Нацрада наводить дані Національного проєкту із медіаграмотності "Фільтр", яке з'ясувало, що російська влада заклала у держбюджеті на пропаганду $1,6 млрд. При цьому переважно інформаційні зусилля країни-агресорки спрямовані саме на українську аудиторію.

Нагадаємо, у ТЦК вважають, що більшість конфліктів цивільних з працівниками ТЦК, які потрапляють в інтернет, маніпулятивні, вирвані з контексту, в яких є лише кінцівка.