На кордоні з Польщею через блокаду "застрягли" деталі військової техніки, пікапи і дрони для ЗСУ, — Reuters

На кордоні з Польщею через блокаду "застрягли" деталі військової техніки, пікапи і дрони для ЗСУ, — Reuters

Благодійні та неурядові організації, що надають військову допомогу українським збройним силам, зіткнулися з затримками на кілька тижнів із критично важливими поставками безпілотників, електроніки та пікапів через протести польських далекобійників на кордоні.

Про це пише Reuters з посиланням на три джерела в галузі.

Видання дізналося, що тисячі вантажівок, що перевозили комерційні вантажі, тижнями стояли на кордоні Польщі з Україною через протести, які почалися 6 листопада. Перевізники у Словаччині почали аналогічну блокаду 1 грудня.

"Хоча протестувальники кажуть, що пропускають гуманітарну та військову допомогу, багато ресурсів, необхідних Збройним силам України, закуповуються цивільними організаціями та перевозяться на комерційних вантажівках, яким заборонено проїжджати через блокаду", - пише агенція.

Тарас Чмут, голова найбільшої в Україні благодійної організації з надання військової допомоги "Повернись живим", сказав, що десятки систем нічного бачення та пікапів, а також сотні безпілотників, придбаних його групою, застрягли на кордоні на кілька тижнів.

Він сказав, що "Повернись живим" намагається домовитися з польською владою, щоб забезпечити безперешкодне проходження їхньої допомоги, оскільки Київ не мав іншого вибору, як імпортувати багато важливих речей з-за кордону.

"Всі пікапи надходять з-за кордону, комплекти нічного бачення — з-за кордону... Безпілотники FPV зазвичай надходять з-за кордону, і це (протест) уповільнює нашу роботу", - додав Чмут.

Ступінь залежності військових від поставок від волонтерів і благодійних організацій є предметом військової таємниці, але солдати в попередніх розмовах з Reuters сказали, що пожертвування складають значну частину конкретних типів обладнання.

Протести на кордоні впливають на виробників військової техніки, сказав Віктор Долгопятов, який керує Інженерним корпусом, некомерційним підприємством, яке виготовляє різні типи техніки, що використовується українськими збройними силами.

"Якщо блокада триватиме, це може стати і вже стає великою проблемою", - сказав Долгопятов.

Польща була найважливішим маршрутом для українського імпорту після того, як росія заблокувала чорноморські порти України на початку війни.

Він сказав Reuters, що блокада кордону призвела до затримки поставок деталей для машин на його заводі, а також компонентів для блоків живлення, які використовуються в двигунах безпілотників і радіостанціях.

«Я переконаний, що велика кількість запчастин, які йдуть на підприємства приватного сектору, які працюють на оборонних проектах, на жаль, зараз стоїть на кордоні», – сказав він.

Нагадаємо, переможець польських парламентських виборів, лідер платформи "Громадянська коаліція" Дональд Туск звинуватив уряд Матеуша Моравецького в бездіяльності, "яку не можна вибачити", в ситуації з блокадою кордону з Україною. 

Вже відомо, що тижні блокування доріг польськими далекобійниками, які протестують на кордоні, призведуть до скорочення загального імпорту України приблизно на п’яту частину в листопаді та можуть коштувати Києву 1% зростання ВВП, якщо блокування триватиме.