Інтерв'ю з Антоном Некриловим: Вікна, Інновації та Стратегії Розвитку «Вікнасервіс»

Інтерв'ю з Антоном Некриловим: Вікна, Інновації та Стратегії Розвитку «Вікнасервіс»

Вікна, їх якість і правильний монтаж суттєво впливають на самопочуття і здоровя людини. Віконна індустрія залишається затребуваною і постійно розвивається, адже пріоритетними в житті суспільства є енергоефективність і комфорт в приміщенні.


Про те, як адаптуватися до мінливих умов ринку, впроваджувати інновації та вибудовувати успішну бізнес-модель, ми поспілкувалися з Антоном Некриловим, директором компанії «Вікнасервіс». У цій бесіді ми дізнаємось як компанія перейшла до дистрибюції, диверсифікації бізнесу, як компанія брала участь у державних програмах, які проєкти стали найбільшим успіхом фірми, а також поговоримо про соціальну відповідальність компаній у складні часи.

Запитання 1: «Вікнасервіс» є помітним гравцем на ринку вікон у східній частині Україні. Ви маєте чималий досвід управління виробництвом, то чому ви вирішили займатися продажем і монтажем вікон, а не відкрити власне виробництво?


Віконне виробництво консолідується. Великий завод отримує кращу знижку від постачальника та пропонує дилерам найкращу ціну навіть з урахуванням доставки. Я думаю зараз п'ятірка найбільших заводів робить 50% всіх вікон, витісняючи середніх та дрібних виробників. Після закриття Лисичанського скляного заводу ідея локального виробництва втратила сенс. Знаєте чому всі гіганти-виробники розташовані у Дніпрі та Києві? Тому що білоруське скло доставлятиме зручніше і ближче туди. А у масовому вираженні скло це 60-80% вікна. Переїжджати я не хочу, тому сконцентруюсь на продажу, а не на виробництві. Цікаво, що хоч я не керую виробництвом, але активно беру участь у технологічних процесах основних постачальників. Проекти Вікнасервісу, наше прагнення працювати з декоративним та великоформатним склом впливає на наших постачальників. У разі нестандартного проекту скління я не соромлюся зателефонувати або навіть поїхати на виробництво Стеко або Екіпаж, обговорити з їх відділом шляху реалізації, допомогти з пошуком постачальника скла наприклад. Я інвестую свій час і знання та беру ризики, виробники інвестують у матеріали та бере ризики і це партнерство приносить успіх. 


Запитання 2: У серпні 2014 року, у вкрай непростий період, «Вікнасервіс» запропонувала безкоштовну заміну пошкоджених склопакетів. Розкажіть, що спонукало вас до цього кроку, і з якими основними труднощами Ви зіткнулися при організації такої ініціативи в умовах порушених комунікацій та логістики?


Бути відповідальним перед моїми клієнтами – це нормально. А заробляти на людях, яким російські бойовики скла повибивали це ненормально. До того ж хороша репутація та відгуки давно окупили цю сотню склопакетів, встановлених у 2014 році. Найбільша проблема тоді була це відсутності мобільного зв'язку та персоналу. Я особисто їздив за вимірами та установками та залишав паперові записки у дверях, коли «абонент не абонент» а логістику організовувати треба. Крім цього, я в 2014-2017 роках активно співпрацював з благодійними організаціями «Норвезька рада у справах біженців», «Схід-СОС» та інші як віконний підрядник із відновлення зруйнованого житла. Досвід цінний та соціально значущий. 


Запитання 3: Ваша компанія активно бере участь у державній програмі «Теплі кредити», спрямованій на підвищення енергоефективності. Чи впливає вона на розвиток віконного ринку? І друге питання – чи насправді вона задовольняє запит населення?


Ця програма є реальний драйвер продажу правильних вікон. Для нас гордість бути частиною цього процесу. Теплі кредити змушують нас робити середньостатистичного клієнта більш обізнаним. Вчимо розбиратися чому вікна сильно відрізняються за вартістю, як змінюються ДБН, і що таке стандарт якості в 2018 . Теплі кредити позитивно впливають в розвитку ринку. Шкода тільки но бюджет обмежений. Ми навіть організували лист очікування і частина клієнтів, хто не зміг оформити торік, встрибнули в цей процес у цьому році. 


Запитання 4: «Вікнасервіс» розширила свою діяльність, охоплюючи не тільки вікна, а й жалюзі, натяжні стелі, двері та меблі. Чому ви вирішили розширити сферу діяльності і як ці напрямки доповнюють основний «віконний» напрямок?


Перша причина диверсифікації – це яскраво виражений сезонний попит на вікна. Інші напрямки допомагають завантажити персонал компанії у холодний період. Друга причина це те, що мені пощастило керувати виробництвом, яке об'єднало жалюзі та вікна і дало великий досвід. Ну і третє це нудьга та одноманітність білих стандартних вікон, сотні тисяч яких ми встановили. Яскравість і жвавість тканин штор, колір стель це особисто цікаво мені. У цьому справжній дизайн, у цьому «іскра» мого бізнесу. 


Запитання 5: Розкажіть про найзначущіші або найцікавіші проєкти «Вікнасервісу» у сфері комерційного скління. З якими викликами Ви стикалися під час реалізації масштабних об’єктів від корпоративних замовників?

Я реалізовував проекти для ArcelorMittal, Ostchem, Clariant та інших промпідприємств. Для виробництв я розробив системи «ClimaGuardFacade», «ChemGuardFacade». Ця система дозволяє інтегрувати металопластикові вікна в сталеву раму або бетонну основу цехів замість стандартного скла. В ній продумані місця кріплення і водовідведення який відрізняється від звичного, використовуваного в приватному будівництві. До того ж система заснована на нашому унікальному досвіді. Фактично ми пропонуємо готовий пакет рішень в який входять вікна, кастомізована доробка вікон, спецкріплення та монтаж. І я намагаюся встановити стандарт для сонцезахисту в промисловому і хімічному секторі. 


Запитання 6: У «Вікнасервіс» є окремий сайт, присвячений оздобленню та склінню балконів. Що особливого для Вас у цьому напрямку?

Мені подобається комплексний підхід, хоч це складно. Тільки коли енергозберігаюча ініціатива проводиться комплексно, це приносить результат. То чому б не створити єдиний продукт у який включені вікна, утеплення, оздоблення та жалюзі? Тим більше, що досвіду роботи з більшформатним склінням у мене достатньо. Всі балкони, які ми створили, унікальні, але підхід, технології та принципи стандартизовані та задокументовані всередині Вікнасервісу і можуть бути використані будь-де у світі. Тому я розробив Каталог Балконів та оздоблення де зібрана вся інформація. Можливо, це перше в Україні видання такого роду. 

Запитання 7: Дивлячись на минулі досягнення та поточні виклики ринку, які ключові стратегічні цілі «Вікнасервіс» ставить перед собою на найближчі 3-5 років? Які тенденції спрямовуватимуть віконний ринок у цей час?

Цілі Вікнасервісу це вихід на міжнародний ринок, насамперед це Польща та Молдова. Це складно через зарегульованість, але можливо. Принаймні у сегменті реконструкцій старих промислових виробництв 60-90 років нам є що запропонувати. Про тенденції впевнено можу сказати, що державні норми до опору теплопередачі будуть жорсткішими. Це призведе до того, що вікна будуть товстішими, теплішими і дорожчими. І другий тренд — це впровадження механізації та автоматизації провітрювання. Системи розумних будинків переймуть з лакшері сегмента в середній сегмент і я чекаю на попит на фурнітуру для моторизованого відкриття стулок.

Олег Васнецов

Галерея зображень

Інтерв'ю з Антоном Некриловим: Вікна, Інновації та Стратегії Розвитку «Вікнасервіс»
Інтерв'ю з Антоном Некриловим: Вікна, Інновації та Стратегії Розвитку «Вікнасервіс»