“Босоніжки” від Хрущова
У березні 1963 року Сєверодонецьк відвідав перший секретар ЦК КПРС і одночасно Голова Ради міністрів СРСР Микита Сергійович Хрущов. У той час він готувався до грудневого Пленуму ЦК КПРС, який мав прийняти програму розвитку хімічної промисловості на сім років (1964-1970). Програма передбачала крім іншого, швидке зростання виробництва пластмас, а тут, на ЛХК, застопорилося будівництво цеху капролактаму, тож його цікавив стан справ на Лисичанському хімічному комбінаті.
Хрущов поспілкувався з працівниками і будівельниками заводів пластмас і капролактаму. Очевидно, він вирішив, що ці заводи знаходяться далеченько від Першої прохідної, через яку він заїхав на комбінат, і вирішив подарувати їм транспорт, яким працівники могли б добиратися до своїх робочих місць. Можливо, думка про такий подарунок виникла у нього після того, як він побачив у Сєверодонецьку унікальний автомобіль, кузов якого було виготовлено із сєверодонецького склопластику. Цей мікроавтобус “Старт-2” щойно було виготовлено для керівника тресту “Лисхімбуд” П.П.Новікова.
Невдовзі після візиту високого гостя хімкомбінат отримав два автопоїзда на основі ризьких мікроавтобусів RAF-980/979 Riga. Це був автомобіль, який перетворили на тягач, що тягнув за собою два вагончики. В головній машині було чотири ряди сидінь, плюс в кожному вагончику по шість рядів. Усього могло сісти 64 пасажири, швидкість – 15 км/год, бо гальма були лише в головній машині. Але ж вагончики були без вікон, без дверей, тому в дощ і сніг пасажири вимокали. Від того, що в негоду відкритий салон вимокав до нитки разом з пасажирами, сидіння в ньому зробили пластмасові. Така конструкція і дизайн викликала у народу незвичну асоціацію і такі автопоїзди прозвали «босоніжками».
Подібні автотягачі було розроблено ще у 1959 році для ВДНГ – Виставки досягнень народного господарства у Москві. Їх почали використовувати і в аеропортах для підвезення пасажирів до літаків.
Вони почали курсувати від Другої прохідної до заводу синтетичних мономерів та до заводу пластмас. Але ж на хімкомбінаті в часи перезмінки потрібно доставляти не десятки, а сотні і навіть тисячі робітників. Тому такий транспортний засіб виявився не дуже вдалим і за кілька років його зняли з маршрутів.
Проте вони ще довго служили хімікам. Одну “босоніжку” віддали в цех КВПіА (контрольно-вимірювальних приладів і автоматики). Там її “модернізували” – зашили відкриті пройми листами алюмінію, зафарбували і тепер вона возила не людей, а прилади з технологічних цехів на ремонт у цех КВПіА і назад. Була у РАФіка й святкова робота: привезти до управління комбінату (де формувалася святкова колонна 1 Травня та 7 Листопаду) прапори, транспаранти, які приладисти несли далі в руках по маршруту святкової колони.
Про долю другої “босоніжки” не знаю. Якщо хтось знає, напишіть.
- 5096 переглядів
Читайте також:
- «Завод та Сіверськодонецьк будували люди, які вміли мріяти»: розмова з директоркою музею «Азоту» Ольгою Головко
- Історична перлина: у чому унікальність та задля чого необхідно зберегти британські танки у Луганську. Розмова з...
- Промислова історія Луганщини: художній посуд з Попасної, барвники з Рубіжного та ялинкові прикраси з Лисичанська
Вибір редакції
Найсвіжіші новини:
- 19:00 Військовим з Сіверськодонецької громади виплатили майже півтора мільйона гривень допомоги
- 18:00 Від поранень у шпиталі помер військовий з Луганщини
- 17:00 ЛОВА хоче закупити обласних відзнак на майже 350 тис. грн
- 16:00 Поліцейських Луганщини відзначили державними нагородами за службу у районах бойових дій
- 15:00 Відкрилося «Єдине вікно послуг» для підтримки ВПО, ветеранів та людей з інвалідністю
Найпопулярніші новини за тиждень:
- Житло в іпотеку: як сіверськодончанка скористалася єОселею та допомогою МВА 10.10.2025 переглядів: 2274
- Для продовження виплат деяким категоріям ВПО необхідно до 1 листопада пройти ідентифікацію – кого стосується 13.10.2025 переглядів: 1006
- У Сумській області загинув військовий з Луганщини 14.10.2025 переглядів: 841
- Енергоатом замовив у сіверськодонецького “Імпульсу” обладнання на понад 500 мільйонів гривень 13.10.2025 переглядів: 841