“Босоніжки” від Хрущова
У березні 1963 року Сєверодонецьк відвідав перший секретар ЦК КПРС і одночасно Голова Ради міністрів СРСР Микита Сергійович Хрущов. У той час він готувався до грудневого Пленуму ЦК КПРС, який мав прийняти програму розвитку хімічної промисловості на сім років (1964-1970). Програма передбачала крім іншого, швидке зростання виробництва пластмас, а тут, на ЛХК, застопорилося будівництво цеху капролактаму, тож його цікавив стан справ на Лисичанському хімічному комбінаті.
Хрущов поспілкувався з працівниками і будівельниками заводів пластмас і капролактаму. Очевидно, він вирішив, що ці заводи знаходяться далеченько від Першої прохідної, через яку він заїхав на комбінат, і вирішив подарувати їм транспорт, яким працівники могли б добиратися до своїх робочих місць. Можливо, думка про такий подарунок виникла у нього після того, як він побачив у Сєверодонецьку унікальний автомобіль, кузов якого було виготовлено із сєверодонецького склопластику. Цей мікроавтобус “Старт-2” щойно було виготовлено для керівника тресту “Лисхімбуд” П.П.Новікова.
Невдовзі після візиту високого гостя хімкомбінат отримав два автопоїзда на основі ризьких мікроавтобусів RAF-980/979 Riga. Це був автомобіль, який перетворили на тягач, що тягнув за собою два вагончики. В головній машині було чотири ряди сидінь, плюс в кожному вагончику по шість рядів. Усього могло сісти 64 пасажири, швидкість – 15 км/год, бо гальма були лише в головній машині. Але ж вагончики були без вікон, без дверей, тому в дощ і сніг пасажири вимокали. Від того, що в негоду відкритий салон вимокав до нитки разом з пасажирами, сидіння в ньому зробили пластмасові. Така конструкція і дизайн викликала у народу незвичну асоціацію і такі автопоїзди прозвали «босоніжками».
Подібні автотягачі було розроблено ще у 1959 році для ВДНГ – Виставки досягнень народного господарства у Москві. Їх почали використовувати і в аеропортах для підвезення пасажирів до літаків.
Вони почали курсувати від Другої прохідної до заводу синтетичних мономерів та до заводу пластмас. Але ж на хімкомбінаті в часи перезмінки потрібно доставляти не десятки, а сотні і навіть тисячі робітників. Тому такий транспортний засіб виявився не дуже вдалим і за кілька років його зняли з маршрутів.
Проте вони ще довго служили хімікам. Одну “босоніжку” віддали в цех КВПіА (контрольно-вимірювальних приладів і автоматики). Там її “модернізували” – зашили відкриті пройми листами алюмінію, зафарбували і тепер вона возила не людей, а прилади з технологічних цехів на ремонт у цех КВПіА і назад. Була у РАФіка й святкова робота: привезти до управління комбінату (де формувалася святкова колонна 1 Травня та 7 Листопаду) прапори, транспаранти, які приладисти несли далі в руках по маршруту святкової колони.
Про долю другої “босоніжки” не знаю. Якщо хтось знає, напишіть.
- 5029 переглядів
Вибір редакції
Найсвіжіші новини:
- 13:28 12 загиблих та понад 60 поранених: росіяни влучили по навчальному підрозділу Сухопутних військ
- 12:30 В Ірпені перепоховали прикордонника з Лисичанська (ВІДЕО)
- 11:10 росіяни здійснили масований удар по Запоріжжю (ФОТО)
- 10:00 ЛОВА: окупанти збільшать кількість козачих класів, у Сіверськодонецьку знизили тиск води
- 09:00 Окупанти атакували в районі Греківки та Серебрянського лісу
Найпопулярніші новини за тиждень:
- До Дня міста над Сіверськодонецьком замайорів прапор України (ВІДЕО) 25.05.2025 переглядів: 3948
- Сіверськодонецьку - 91 рік: ось як шість його знакових місць назавжди змінила війна 25.05.2025 переглядів: 2225
- Нараховував собі премії за «інтенсивність»: підозру отримав екскерівник міграційної служби Луганщини 29.05.2025 переглядів: 986
- Виявили ще одного ДСНС-ка з Луганщини, який перейшов на бік ворога 26.05.2025 переглядів: 931